Jump to content

Bunnstoff - får ikke fjernet groe

Merry Fisher 645

Recommended Posts

Men jeg VET at kobberstoffet i bunnstoffet kan vise seg som et belegg du ikke får spylt bort. Men hva TROR så du Lars?

Siden du vet at kobberstoffet i bunnstoffet kan vise seg som et belegg du ikke får spylt bort,  har jeg dermed lært noe nytt. Jeg får stole på deg. Hva jeg TROR, er vel helt uinteressant. Jeg skriver det jeg VET og ikke det jeg TROR. Tro kan en gjøre i kirken.

Nå er jeg kanskje litt negativ, men det er stadig noen som uttaler seg om noe de tror, og er en ikke kritisk til slikt, kan det fort oppfattes som en sannhet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Er det ikke tenkelig at dette gråbrune belegget kan være tørkede alger, som man ikke fikk spylt bort mens skroget var fuktig rett etter opptak? Min erfaring er at det gjerne blir stående igjen noen slike områder hvis man ikke er nøye nok, eller at det går for lang tid fra opptak til spyling. Disse brune/grå feltene kommer ikke frem før belegget har tørket. 

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Tror ikke dette har noe med selvpolerende bunnstoff å gjøre! Jeg bruker Hempel hard både på Askeladden og sønnens båt, det får det samme etter det er spylt med høytrykkspyler på høsten. Spyler med en gang båtene kommer opp. Har bestandig trodd dette var alger/andre organismer. Bruker som regel å bare pusse lett over med sandpapir. Smører ikke hvert år, men flikker på et tynt lag akkurat i vannlinjen og på hekken.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...