Campingcruisern Startet 30.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2016 Vi har en Askeladden 15 fot 3050 som vi holder på å pusse opp litt. I dørken har vi malt den. På utsiden skal vi sparkle og male og selvfølgelig legge på nytt bunnstoff til våren. Eneste problemet nå er diverse rustflekker innvendig I båten. Den delen av innsiden som er plastbelagt, ikke slik grovere glassfiber uten gelcoat lag. Hva bruker man for å få slikt skikkelig rent? Surfa litt rundt på nett og fant en test av båtvask og båtpolish. Vinneren I denne testen var Watski Supercleaner. Vil dette stoffet fungere på gamle rustflekker? Bilde av hva slags båt det er snakk om under Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Ferrobeet rustvask tar dette,bare å spraye på å vente Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 30.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Så dette tar rust på plast /gelcoat? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Tar rust på gelcoat,misfarging av gelcoat i vannlinja,rur på propeller mm Supert middel Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 30.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Hvor får man tak i dette da? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 Fargehandler båtbutikker .Finnes nok andre typer rustvask ,men denne funker Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2016 På Bilextra Tønsberg har jeg kjøpt Ferrobet rustvask Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Ferrobet rustvask er basert på fosforsyre. Fosforsyre er også en tilsetning i Cola, så du kan jo prøve cola over natt før du drar til båtbutikken :-) http://www.ferrobet.no/datablad/Rustvask_no.pdf http://www.coca-cola.no/stories/Fosforsyre https://no.wikipedia.org/wiki/Fosforsyre ----------------- Tipper denne er mye for pengene: http://shop.petit-agentur.no/products/fosforsyre-75fg-1-liter Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Ville prøvd oxalsyre. Virker bra og er ikke så aggresivt. Biltema sin vannlinjerens inneholder stoffet. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Vanlig saltsyre (30%) som du får kjøpt i alle jernvarebutikker fungerer utmerket. Pensle på, la det stå i 5 min og spyl av etterpå. Har benyttet dette flere ganger. Fungerer også på rustfrie skruer som blir brune. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Ville brukt ferrobeet rustvask,spray på la det virke,vask av enkelt og greit Sitér dette innlegget Link to post
Filip Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Jeg bruker saltsyre Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Saltsyre er vel noe av det mest effektive, men krever grundig skylling. Kanskje ikke like greit inne i en båt? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Campingcruisern Svart 31.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Fikk tak I Ferrobet Rustvask jeg. Dem hadde det på Bilxtra her også. Når dere bruker denne, må det spyles av skikkelig etterpå eller kan man bare tørke av med en klut? Hva gjør dere egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 31.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2016 Bare å vaske lett over,eller spyle av.Skal også kunne brukes på alufelger,har ikkje prøvd Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 1.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2016 Vasker du da av med fuktig klut, eller tørker du av med tørr fille? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 1.November.2016 Del på Facebook Svart 1.November.2016 Vasker av med fuktig klut,eller spyler Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 2.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2016 Æsj...dette her fikk jeg ikke til å funke. Det er jo like flytende som vann, så hvordan i alle verden får dere stoffet til å virke i ett kvarter på problemområdet? Der det var flatt prøvde jeg også litt, men fikk det ikke til. Så ingen virkning i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 prøv noen ganger til , er flekkene gamle og slkikkelig inngrodde så må det mer enn et kvarter til etter min erfaring Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart 2.November.2016 Del på Facebook Svart 2.November.2016 Det er jo like flytende som vann, så hvordan i alle verden får dere stoffet til å virke i ett kvarter på problemområdet? Da jeg gikk over med saltsyre sist slo jeg litt oppi et glass og hadde potetmel oppi for bruk på de vertikale flatene. Ved for sterk syreløsning fungerer ikke dette (potetmelet "løser" seg opp), men for saltsyre 15% gikk det. Massen ble som tapetklister og grei å påføre med kost. Lot få virke en stund. Skyllet av med vann etterpå og misfargingen i gelcoaten var vekke Viktig å bruke vernebriller, langermede klær og skikkelige hansker når du holder på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.