Gunda Startet 31.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2016 Så vidt jeg vet har Nimbus 310/320 en septikktank som rommer 40 liter. Dette er nok i det minste laget for en helg om man er fler enn 2 personer ombord, tror jeg... Noen som vet om det er mulig å få plass til en større tank ?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunda Svart 1.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 ....ingen som har noen formening om dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 3.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Hei, Om du ikke har funnet noe enda Cipax.se har en 80 liter tank som passer, fant den i en Nimbus 320 gruppe på nett Sitér dette innlegget Link to post
Esp1986 Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 (redigert) Hei Jeg har kjøpt denne fra cipex.se, men det er ikke rett frem å montere.. Sliter med å få den inn gjennom luken fir å montere, men den ser ut til å passe på plassen sin. Kjenner du til hvordan denne har blitt montert av andre Heram? Eventuelt, hvilken gruppe fant denne tanken i? Tar med glede imot monteringstips, for nå er den gamle tanken revet ut. Neste steg nå er å skjære større luke hvis jeg ikke finner noen annen lur metode. Mvh Espen Redigert 7.Mai.2022 av Esp1986 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Ta listene rundt skapet så går den inn gjorde denne jobben for noen måneder siden Sitér dette innlegget Link to post
Esp1986 Svart 7.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2022 Ok, har tatt sidelistene men må kanskje ta den på toppen også? Hvordan festet du den? Rammen til den gamle tanken er jo for liten. Tenkte sette den mot skroget og bruke hullbånd. Men ser det blir trangt mellom røret fra dieselvarmeren til frontlugar og tømmeventilen for septik til sjø. Har du bilde av tanken ferdig montert kanskje? ? Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Festes med stropper som skrus fast i bakkant om du søker opp Cipax på Nimbus 320 forum på Facebook kommer det opp mye tips Sitér dette innlegget Link to post
Esp1986 Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Supert, tusen takk for tips. Siste, spm: Smetter tanken rett inn når man fjernet listene rundt luken, eller må man lirke og vri litt for å få den igjennom luken? For meg virker tanken å være akkurat litt for lang siden den tar i platen i bakkant før den er innenfor luken. Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Må lirke litt så smetter den inn, pass på det ikke er noe i veien på inn siden etter feste på den gammle tanken. Tanken må bygges opp under for å ikke klemme slangen som liggende under tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Esp1986 Svart 8.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2022 Ok, supert. Takk igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.