KapteinKris Startet 1.November.2016 Link til dette innlegget Startet 1.November.2016 (redigert) Har en bukh dv36 som har fått sjøvann i olja. Olja er blitt grå/hvit og det er "grøt" i toppen. Er det i det hele tatt noen vits i å fikse på eller er det like greit å finne en byttemotor? Alle tips og råd tas imot med takk! Hilsen frustrert ? Redigert 1.November.2016 av KapteinKris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Du bør nok skifte toppakningen, og når du først har av toppen ville jeg sett over hele den røde klumpen. Hadde en tilsvarende for noen år siden og fikk høre at dette er gode maskiner så prøv å få orden på den før du bytter til noe nytt Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Er forresten en tråd her inne for Buck eiere, se litt på den også Sitér dette innlegget Link to post
Skrulokk Svart 1.November.2016 Link til dette innlegget Svart 1.November.2016 Om det er sjøvann i olja er varmeveksleren på babord side av motoren det første jeg ville sjekket. Der flyter sjøvannet forbi en kjølesløyfe hvor oljen kjøles ned, og ved korrosjon er det en sjans for at det lekker vann i olja og olje i vannet. Hvordan er oljestanden på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 2.November.2016 Link til dette innlegget Svart 2.November.2016 Dette kan være eksos manifoil,sylinder foringer,toppakning og oljekjøler. Begynn med å sjekke det enkleste og mest sannsynlige. Oljekjøleren!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.