Tom Rør
Det skulle ikke forundre meg om mor disker opp med å stå på hender eller noe i den duren, og når det gjelder kulinariske utskeielser, er det vel mangel på sådanne som er saken akkurat nå. Jeg følte meg passe snytt i går, da vi besøkte den eldste fiskerestauranten i Cuxhaven.Jeg bestiller sjelden fisk når jeg er ute å spiser, men det tenkte jeg at det var på tide at jeg begynte med. Jeg bestilte kveite, og hjemme på berget, er kveite noe som har bein som i en t-bonestek, men den jeg ble servert var knapt nok døpt, for den hadde sånne små bein, som er grunnen til at jeg ikke pleier å bestille fisk på restaurant. Jeg elsker fisk, men la den komme over yngelstadiet før jeg får den på tallerkenen?
Når det er sagt, hadde vi litt av en tur over til Helgoland i dag. 37 nm gikk på rundt 4 timer eller deromkring, og "Mon Bijou" er like marinert som gammalsalta sei. Vi tredde nebbet inn i flere bølger på veien, og annenhver bølge slo over båten. Det føltes ikke skummelt, men komfortabelt var det ikke.
Fikk litt vann i senga foran, for av en eller annen grunn er ikke luka på dekk beregnet på å være helt under vann.
Fikk også litt vann ned i det bakerste rommet der generatoren står, da halve Tyskebukten valgte å ta turen innom trappa til flybridgen og over døren bak,før det gikk dit det skulle, altså i Tyskebukten. :-)
Helgoland er en merkelig plass. Hurtigbåter og passasjerbåter skuffer folk inn på øya, hvor de handler,spiser og kjører et lite tog som viser dem rundt. Handlegaten er akkurat som i syden, og taxfree-butikker er det i bøtter og spann.
Jeg tok noen bilder av en del av dette, men vil supplere i morgen.
Den " kulinariske" utskeielsen på det ene bildet var en currywürst, som overgikk babykveita fra i går. Pølsa var god den :-)