Tom Rør
Norderney var en hyggelig opplevelse.
Da jeg var på henteturen i 2010, sa jeg at jeg gjerne ville hit på sommerstid, og det angrer jeg ikke på. Selvom det er et sydenpreg over plassen, er det så rent og fint over alt, og det er ikke tegn til forfall eller noe snusk noe sted. Øya er også smekkfull av kaniner, og det myldrer enkelte steder. De formerer seg jo som kaniner, så de blir sikkert ikke færre hvis det ikke gjøres noe.
Været lettet betraktelig i formiddag, og jeg gikk 28000 skritt i løpet av dagen.
I morgen blir det en spennende dag, for da skal jeg gå til Schiermonnikoog, og den havnen kan kun entres på høyvann. Når fjæra kommer er det tørt land rundt hele havna. Dette er i overkant spennende, så jeg har en plan b, hvis motet svikter.
Den heter Lauwersoog, og kan brukes uansett. Det blir jo mørkt her nede, og høyvann På Schiermonnikoog er klokka 21.55. Da er det ikke mørkt, men det kommer fort. Hvis jeg skal ta det tidlige høyvannet, må jeg dra mye tidligere enn vi gjorde i dag, og det gidder jeg ikke.
Jeg knipset noen bilder fra siste turen i dag, så dere får et inntrykk av hvordan det er på øya.