Jump to content

Edit History

Bay_liner

Bay_liner

Forutsatt at det ikke er garanti eller reklamasjonskonflikt:

 

Med forbehold om at jeg ikke aner hvordan skaden/skadestedet ser ut/er:

Hvis du skulle havne i den situasjonen at du blir "VPfast" foreslår jeg at du evt ser om du kan "dissekere" den skadete kabelstokken på det aktuelle området om (fjerner den (sannsynligvis) omspunne ytterisolasjonen) og separerer alle ledninger og evt isolerer de fra hverandre. Hvis ledningsmaterialet (lederne) er i bra nok stand - evt skjøtbare kan en kanskje også finne årsaken til problemet.

Før denne jobben må selvsagt all DC/batteripower/landstrøm frakobles så en hodelykt ++ er viktig.

 

Om du kommer så langt at alle ledere er separert fra hverandre kan du koble til DC/batterier og sjekke om det forekommer varmgang i en eller flere av ledningene du har separert. Er alt ok så langt kan neste steg må være prøvestart av maskineriet om feilkoden er borte. Da blir du i maskinrommet med en brannslukker (kun for sikkerhets skyld) mens du dirigerer mannskapet på brua i forhold til start / stopp. 

 

Gjør evt egne risikovurderinger og tilpassninger.

 

Ikke noe så forbanna som å havne i en slik situasjon i en feriesløv periode.

 

Just my 5¢.

Bay_liner

Bay_liner

Forutsatt at det ikke er garanti eller reklamasjonskonflikt:

 

Hvis du skulle havne i den situasjonen at du blir "VPfast" foreslår jeg at du evt ser om du kan "dissekere" den skadete kabelstokken på det aktuelle  området om (fjerner den (sannsynligvis) omspunne ytterisolasjonen) og separerer alle ledninger og evt isolerer de fra hverandre. Hvis ledningsmaterialet (lederne) er i bra nok stand - evt skjøtbare kan en kanskje finne årsaken til problemet. 

Før denne jobben må selvsagt all DC/batteripower/landstrøm frakobles så en hodelykt er viktig.

 

Om du kommer så langt at alle ledere er separert fra hverandre kan du koble til DC/batterier og sjekke om det forekommer varmgang i en eller flere av ledningene du har separert. Er alt ok så langt kan neste steg må være prøvestart av maskineriet. Da blir du i maskinrommet med en brannslukker (kun for sikkerhets skyld) mens du dirigerer mannskapet på brua i forhold til start / stopp. 

 

Gjør evt egne risikovurderinger og tilpassninger.

 

Ikke noe så forbanna som å havne i en slik situasjon i en feriesløv periode.

 

Just my 5¢.



×
×
  • Create New...