Jump to content

For høy ladespenning Perkins 4.4TGM

littmild

Recommended Posts

Får en alarm på Perkinsen som jeg antar betyr at den leverer for høy ladespenning, har gått inn i ECU'en(Deif ECU100) og funnet ut at alarmen(4970) har set point på 30.0V, det er all informasjonen jeg har funnet frem til. Fikk alarmen første gang tidlig i sommer og fant da ut at den forsvinner og ikke kommer tilbake dersom vi skrur av nødbelysningen(24v LED) som er det eneste som er koblet til batteriene. Nå nylig har den derimot gått flere ganger uten at LED-belysningen er på. Normalt har spenningen(U-Supply) ligget på rundt 27,4V, nå ser jeg at den jevnt ligger litt høyere, 28,5-29,5V.

Hva kan problemet være?

Motoren er ny i Januar i år og har såvidt bikka 3000 gangtimer.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Det skal jeg gjøre med en gang! Slo meg ikke engang at denne kunne være feil. Hadde et håp om at det bare var snakk om kortvarige spenningshopp, så jeg satt opp forsinkelsen fra 1.0s til 10.0s, men det hadde ingen effekt.

EDIT: ECU'en viste 0,5-0,6V mer enn måleapparatet, mao. ikke nok feilvisning til at det er problemet.

Redigert av littmild (see edit history)

På tidspunktet jeg målte viste måleapparatet mitt 26,9v og ECU'en 27,5v. Hvis ladespenningen normalt skal ligge rundt 29,5v, hva mener du set point for alarmen burde være? Og hvor mye er det normalt at spenningen går opp og ned? Uten variable forbrukere i kretsen og på en maskin som går konstant på 1519-1523 rpm skulle man tro at spenningen ville være mer stabil uansett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...