Jump to content

Uttern C87, ny spennende modell?

Dissern

Recommended Posts

Når fruen raskt konkluderte at båten vår er for liten så har jeg hatt lange øyne etter Merry Fisher 855, Finnmaster Pilot 8 og littegranne Antares 880. Så er jeg nede i havnen idag og så ser jeg en båt liggende der med navnet "Uttern", men som var langt større enn noen Uttern jeg har sett før. Det var den nye C87 modellen. Den har gått meg hus forbi, men av det jeg ser på nettet så ser den spennende ut. CE kategori B, mulighet for 2x200hk samt det som der ut til å være kabiner med god plass. Noen som har sett nøyere på denne? Evt. erfaringer med Uttern, Mercury? Noen sterke grunner for å feks gå for en MF895 isteden med 2x150hk?

Link: http://www.uttern.com/uttern/no/nn/produkter/uttern/c87/

Redigert av Dissern (see edit history)

Den ser jo flott ut.

Jeg har en D77 med Verado 250, som jeg har hatt i to sesonger. Det er vel mange meninger om Utteren og Mercury her inne..

Fakta er at Uttern ble kjøpt inn i Brunswick marine. Stort verdensomspennende selskap, som har mye erfaring med båt. Samt produksjonen skjer i Polen, som så mange andre båten. Jeg har også erfaring med eldre Uttern. De nye er noe helt annet. Moderne produksjonslinjer gir god og jevn kvalitet. Båten min har høy finish i støp, både utvendig og under luker og annet. Jeg mener også Uttern benytter seg av konsernets lange erfaring i statene å lage komfortable båter med smarte løsninger.

Mine erfaring med Verado er positiv. Meget fin betjening. Gas, gir og servo. Rolig og fin gange, lavt støynivå. Samt sterk under akselerasjon, kommer veldig pakt i plan selv med full last. Bruker litt drivstoff, ca 1.7 PR mil ved marsj. Så Vær forbrent på at C87 drar en del mer..

Men noe negativt å. Min båt var en tidlig produksjon. Mye feilmontering. Ankervinsj, toalett, kokeapparat, vannlekasje i vindu og noe annet smått. Alt har blitt rettet fint av forhandla.

Så konklusjon er at båten funker meget godt for meg, samt for gjester som er med.

Lykke til i valg av båt.

• 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...