Kjellg Startet 4.November.2016 Link til dette innlegget Startet 4.November.2016 Har fått en Telenor 4G router som det ikke er noen strømforsyning til. Routeren er merket 12V og 2Ampere. Jeg har en plugg som passer og lurte på om jeg kan koble denne rett på 12V anlegget i båten eller trenger jeg en strømforsyning som leverer 2Ampere? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Jeg kjører en Telia 4G hjemmerouter (Huawei) direkte på båtens 12V. Fungerer helt perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Hvis routeren har batterieliminatorplugg så sjekk at polariteten er riktig. Normalt er det angitt om senter på pluggen er pluss eller minus. Skal være minus, men ikke alltid at dette stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 (redigert) Mener at Ingar har en trykk feil , hvis ikke jeg misforstår. Alle mine batterieliminatorplugger har PLUSS i SENTERTAPPEN Det fins unntak. Redigert 4.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Popeye70 Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 Husk en passende sikring mellom batteriet og routeren. Hvis routeren trekker 2A så bruker du en sikring på f.eks 3A (ikke høyere). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Kjellg Svart 5.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Takker alle sammen. Joda, pluss i midten på denne Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 5.November.2016 Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Jeg kjører også en Telia 4G hjemmerouter (Huawei) direkte på båtens 12V. Fungerer helt perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 5.November.2016 Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Är det en Huawei E5186? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.November.2016 Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Är det en Huawei E5186? Det er den jeg har ja. Som jeg kjører direkte på båtens 12V. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.November.2016 Link til dette innlegget Svart 5.November.2016 Huawei 593B går rett på 12v anlegget i båten hos oss. Sålangt har den slurpet seg gjennom 547GB over noen år :-) Pluss i senter på pluggen hos oss Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ingar Svart 6.November.2016 Link til dette innlegget Svart 6.November.2016 roger-jo skrev On 11/4/2016 at 16.50: Mener at Ingar har en trykk feil , hvis ikke jeg misforstår. Skjønner at det kan virke rart, intuitivt skulle man tro at senter var pluss siden den er mer beskyttet. Men når disse "dingsene" kom var de beregnet for å erstatte batterier, derav "batterieliminator". Kontakten har da en bryter som åpner når pluggen settes inn slik at pluss-forbindelsen mellom batteri og elektronikk blir brutt. Kunne like gjerne vært minus, men det vanlige er jo at likestrømsbrytere sitter på pluss-siden. Etterhvert ble de tatt i bruk som rene strømforsyninger, da også med senter-pluss. Så i dag må man sjekke polariteten, men det er vanlig med beskyttelse mot feil polaritet slik at utstyret ikke blir ødelagt. Minus-senter er fortsatt standard i slike effektpedaler som musikere benytter. De har også standardisert på 9v batteri og samme eliminatorer kan derfor brukes på alle fabrikater. https://www.youtube.com/watch?v=ix2fR-rh1vc Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.