kiresp Startet 5.November.2016 Del på Facebook Startet 5.November.2016 Er det bare og pusse det som bunnstoffet har løsnet?må jeg bruke slik antipest ell hva det heter? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 tror jeg ville bare skrapa vekk løst bunnstoff, så lagt på nytt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 5.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2016 Ja skrape og går vel ann.men trenger jeg da ha på slik pest middel el hva det heter? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Primer du tenker på? Mest sansynlig løsner bunnsmørningen på grunn av at der ikkje er priming. Eg hadde bare skrapt bort det løse, vasket grundig og hatt på nytt bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 5.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2016 Ja det je tenkte på.da blir det slik.skraper vekk det løse og legger på nytt lag med bunnstoff Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 vet ikke hvor gammel denne båten er men vil tippe det sikkert er minst 20 år siden Otto's var i drift? Har båten klart seg uten antipest i alle disse årene så klarer den nok noen år til. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hank Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 (redigert) Ja skrape og går vel ann.men trenger jeg da ha på slik pest middel el hva det heter? Skal du prime med antipest/epoxy primer må hele bunnen skrapes og pusses omhyggelig rent for bunnstoff og annen primer. Hele skroget må behandles for at dette skal ha en hensikt. Det er en kjempejobb og neppe verdt innsatsen på en gammel båt som har klart seg fint uten til nå. Du kan eventuelt bruke litt vanlig én komponent primer etter å ha pusset vekk det som er løst. Redigert 5.November.2016 av Hank (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 5.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2016 Takker for info folkens.da blir det og pusse/skrape av det som er løst og legge på ny oppå.som de sier har gått bra så lenge så går det vel bra resten også?? Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Kan jo legge på litt Vinylprimer først da, for feste sin del, så slipper en at det løsner på nytt. TA Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Hei trulsant er inne på det. Trenger ikke å skrape ned hele bunnen. Skrap/puss og flekk med primer for det bunnstoffet du bruker og bunnstoff opp på der igjen. Tror det er flere som får angst og tror at pest og annen dommedags-styggedom som har meldt seg. Oftest er det quick fixes som skal til. Minner ikke mye om pest ut fra bildene dine, men heller elde/slitasje på bunnstoffet, som er kurrant. Pest er blærer/bobler i gelcoaten som sprekker når du trykker med fingeren. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
boble65 Svart 5.November.2016 Del på Facebook Svart 5.November.2016 Her er det bare og prime med en komponent så bunnstoff. ? enkelt å greit? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.