Jump to content

Edit History

XardasKSP

XardasKSP

@Midtpinne: Altså poenget er at båten driver sør vest imens sluken blir igjen der hvor den ble sluppet ned i vannet uten å gå ned mot bunnen da snøret bare rulles ut sidelengs. Altså båten driver raskere sør vest enn det sluken driver mot bunnen og til slutt trekkes sluken etter båten uten å ha nådd bunn.

Det er både strøm, bølger og vind som dytter båten bortover og alle faktorer tilsammen gir den altforrask drivfart. Samtidig så går det ikke an å andøve da båten likevel gjør større fart mot bølgene som da ikke er lav nok for å kunne få ned sluken. Derav kommer tanken om ankring siden det er det garmin båten bruker.

For øvrig vil jo problemet bare bli større når jeg kjøper drømmebåten siden folk sier at jo større båt desto mer avdrift og jeg ønsker ikke å kjøpe fiskeskøyte/kutter istedet for drømmebåt kun for at den skal drive litt mindre. Da virker det som ankring er en perfekt løsning mye bedre enn å kjøpe en båt som man overhodet ikke har lyst på :giggle:

XardasKSP

XardasKSP

@Midtpinne: Altså poenget er at båten driver sør vest imens sluken blir igjen der hvor den ble sluppet ned i vannet uten å gå ned mot bunnen da snøret bare rulles ut sidelengs. Altså båten driver raskere sør vest enn det sluken driver mot bunnen og til slutt trekkes sluken etter båten uten å ha nådd bunn.

Det er både strøm, bølger og vind som dytter båten bortover og alle faktorer tilsammen gir den altforrask drivfart. Samtidig så går det ikke an å andøve da båten likevel gjør større fart mot bølgene som da ikke er lav nok for å kunne få ned sluken. Derav kommer tanken om ankring siden det er det garmin båten bruker.

For øvrig vil jo problemet bare bli større når jeg kjøper drømmebåten siden folk sier at jo større båt desto mer avdrift og jeg ønsker ikke å kjøpe fiskeskøyte/kutter istedet for drømmebåt kun for at den skal drive litt mindre. Da virker det som ankring er en perfekt løsning.

• Create New...