XardasKSP
Får vel håpe dette er noe som ikke ble hivd med vilje i Åbyfjorden da. Hver søndag så er det i hvert fall alltid en åpen skager snekke der og en "matfisker" (en som bare skal ha fisken ikke morro med å dra den opp på stang) som "hiver ut ting med vilje" men han plukker det alltid opp etter seg og disse har vel en større mening enn å gjøre det akkurat på søndag (eneste dagen man ikke kan ifølge loven og eneste dagen jeg har sett ting bli satt ut
de andre dagene er ikke snekka der) men det er vel fisk nok der til at folk kan fiske det opp i garn eller hva de nå driver med uten at bestanden blir ødelagt er jo kun Åbyfjorden som har fisk. De andre som legger ut ting med bøye gjør det lenger ute i Langesundsbukta som jeg har sett.
Kanskje det er mer fisk i Åbyfjorden fordi yrkesfiskerne holder seg til å fiske opp Langesundsbukta med trål og renser ikke Åbyfjorden for fisk så takk til dem for å la en fjord være for hobbyfiske (dersom det ikke er andre årsaker til at yrkesbåtene ikke går inn i Åbyfjorden da ). Private med garn tar vel ikke så mye fisk som en yrkesfiske tråler.
Uansett den der fjorden er som skapt for at stangfiskere skal få sin trøst etter at det ikke er noe å få i Langesundsbukta. Kanskje i mars neste år så er gytetorsken i Åbyfjorden større enn den som bor der fast. Ellers så blir det å vente til jeg har en så svær båt at jeg tørr å dra ut til 10gradern langt ut på Skagerrak (liker å føle meg trygg på havet).
PS. Takken for å dra opp søpla var 2 brukbare pilker (noen hadde ikke sterk nok sene til å dra opp søpla) hvor den ene virket litt sjelden (skal ta bilde senere) som jeg ikke har sett før i butikken den bruker den ene onkeln min etter å ha satt på nye kroker