Roger jo Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 (redigert) og motoren har gått ca.,2,4 t/dag Redigert 12.November.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Euklid Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 2 av 3 dager i løpet av året har du vært ombord og på hver eneste av disse dagene har du har altså seilt på snitt nærmere 50 nautiske mil.?Ja. Var ikke ombord fra januar til begynnelsen av mai, da passet båten på seg selv. Siden den gang har jeg hatt én natt på land, mulig det blir et par-tre til før året er omme. Men i motsetning til Lars er ikke dette båtbruk jeg kommer til å fortsette med på ubestemt tid. Snittfarta er ganske mye lavere enn 20 knop – rundt fem er nok riktigere. Hadde gjort seg å kunne gjøre unna 500nm i døgnet! Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 (redigert) Imponerende antall overnattinger Lars, også før pensjonisttilværelsen. Artig oversikt. Jeg er i godt og vel full jobb, så antall overnattinger de siste sesongene har vært mellom 25 og 35. Men vi liker å bruke båten mye og synes det er trivelig å tøffe rundt. I 2015 hadde vi 211 motortimer. I år er fasiten fra 11.mars til 30.oktober 180 timer. Det er langt mer enn deg, og reflekterer bl.a. at Tvedestrandsfjorden er lang og det faktum at vi dessverre ofte ender opp i hjemmehavn fordi vi må på jobb. Har også en katt som vi må se til, da den er helt ubrukelig som skipskatt. Vårt timeforbruk henger selvfølgelig sammen med at vi har tett på 8 måneder båtsesong. Hvor lang er din sesong? Redigert 12.November.2016 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 At jeg ikke har flere motortimer i forhold til antall overnattinger, henger nok sammen med at vi aldri er ute på dagsturer, kun overnattinger. Med 7 mil å kjøre til hjemmehavnen, blir det ikke slike turer. Og med 50 dager tur retur Son/Göteborg blir det mange dagsetapper på langt under 1 time. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 16.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2016 Siste utgave i år med oppslag på vår kjære LarsH og Trudelutt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.