Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker


manglet en informasjon

Komodo skrev for 2 timer siden:

 

 

Jeg ser at du ikke har fått noe tilbakemelding på den dynamoen du har. Dette er jo en vesentlig større dynamo enn det du skisserte først, og om den ikke er vesentlig større i fysisk størrelse og har bedre vifte og konstruksjon for å kvitte seg med varmen, så vil overoppheting være et enda større tema. 

 

Jeg holder derfor på forslaget mitt over, altså en laderegulator med mulighet for å begrense ladestrømmen. Da kan du begrense ladestrømmen kraftig i utgangspunktet og kjøre den lenge mens du måler temperaturen. Hvis du måler temperaturen på overflaten, så husk at temperaturen i stator er vesentlig høyere. Hvor mye høyere vet jeg ikke, men det kan kanskje Jörg svare på? Så kan du gradivis og kontrollert øke ladestrømmen mens du hele tiden har kontroll på at temperaturen ikke blir høyere enn du ønsker.

Bare for å sikre det også.
Også her er jeg helt enig i det du sier, spesiell det som du skriver ang. statortemperatur (fint forresten at du fulgte med på BP :thumbsup:).

På den lille skjermen her ser jeg ikke ordentlig.
Men er det tilfeldigvis en Valeo 125?
Da blir det litt reklame likevel og du kan lese dette her.
Balmar leverer fine adaptere inkl. intern reg og MC-614 eller ARS-5 regulator.
Klikk klakk, installert ila. tre kvarter, full kontroll på dynamoen. :wink:

:seeya:
Jørg

 

red. her: Med Litium burde man da velge adapteren med MC-614.
Med alle andre batterier kan også kjøres med ARS-5.

Joerg Becker

Joerg Becker

Komodo skrev for 2 timer siden:

 

 

Jeg ser at du ikke har fått noe tilbakemelding på den dynamoen du har. Dette er jo en vesentlig større dynamo enn det du skisserte først, og om den ikke er vesentlig større i fysisk størrelse og har bedre vifte og konstruksjon for å kvitte seg med varmen, så vil overoppheting være et enda større tema. 

 

Jeg holder derfor på forslaget mitt over, altså en laderegulator med mulighet for å begrense ladestrømmen. Da kan du begrense ladestrømmen kraftig i utgangspunktet og kjøre den lenge mens du måler temperaturen. Hvis du måler temperaturen på overflaten, så husk at temperaturen i stator er vesentlig høyere. Hvor mye høyere vet jeg ikke, men det kan kanskje Jörg svare på? Så kan du gradivis og kontrollert øke ladestrømmen mens du hele tiden har kontroll på at temperaturen ikke blir høyere enn du ønsker.

Bare for å sikre det også.
Også her er jeg helt enig i det du sier, spesiell det som du skriver ang. statortemperatur (fint forresten at du fulgte med på BP :thumbsup:).

På den lille skjermen her ser jeg ikke ordentlig.
Men er det tilfeldigvis en Valeo 125?
Da blir det litt reklame likevel og du kan lese dette her.
Balmar leverer fine adaptere inkl. intern reg og MC-614 eller ARS-5 regulator.
Klikk klakk, installert ila. tre kvarter, full kontroll på dynamoen. :wink:

:seeya:
Jørg



×
×
  • Create New...