Joerg Becker
Joerg Becker skrev 3 minutes ago:dobbelt post
Joerg Becker skrev 3 minutes ago:dobbelt post
Joerg Becker skrev 1 minute ago:Når felt blir borte slås dynamoen av.
Nødbremse = ikke noe strømproduksjon = ikke noe fare for noe.
Akkurat det man vill når batterier blir for varm, mangler bare en automatisk katapult som hiver batteriene over bord når det blir virkelig kritisk.(NB: Kjell: Du tenkte trolig på B+ men ikke F felt mens du spurte. B+ skal selvfølgelig ikke kuttes mens dynamoen går/arbeider).
Ang. å lade Lithium ved minustemperaturer finnes det tydelige henvisninger på datablader.
Enkelt og knapt sagt: De fleste skal/kan ikke brukes (lades/utlades) ved minustemperaturer uten tiltak som varmer dem opp før.Så langt jeg vet finnes det for tiden også bare 1 type som trygd kan brukes ved minustemperaturer,
og det er ikke discount-varer.
Men jeg lærer gjerne noe nytt så sant det finnes noe jeg gikk glipp av, tross alt selger jeg jo fortsatt ikke batterier.
Jørg
Joerg Becker skrev Just now:Når felt blir borte slås dynamoen av.
Nødbremse = ikke noe strømproduksjon = ikke noe fare for noe.
Akkurat det man vill når batterier blir for varm, mangler bare en automatisk katapult som hiver batteriene over bord når det blir virkelig kritisk.(nb. Kjell: Du tenkte trolig på B+ men ikke F felt mens du spurte. B+ skal selvfølgelig ikke kuttes mens dynamoen går/arbeider).
Ang. å lade Lithium ved minustemperaturer finnes det tydelige henvisninger på datablader.
Enkelt og knapt sagt: De fleste skal/kan ikke brukes (lades/utlades) ved minustemperaturer uten tiltak som varmer dem opp før.Så langt jeg vet finnes det for tiden også bare 1 type som trygd kan brukes ved minustemperaturer,
og det er ikke discount-varer.
Men jeg lærer gjerne noe nytt så sant det finnes noe jeg gikk glipp av, tross alt selger jeg jo fortsatt ikke batterier.
Jørg