
Joerg Becker
Det finnes nok ikke så mye teknikk i elbiler som går desidert til lading.
Slik eier verken dynamo eller annet, men i grunn også bare akkumulatorer
og BMS pluss lader som håndterer batteriene.
Alt annet er jo i grunn bare forbrukere.
"Vidundermaskinen" som så skal ordne/sentralisere lading og utlading finnes også allerede.
Man trenger jo f.eks. bare å kjøpe.. en av de bedre kombi-ladere med integrert inverter.
Buss-systemet inne der kan jo styre det meste som er ønsket her.
Dynamo, regulator og to relé kjøpes.. i tillegg, så har man alt en trenger.
Og ønsker man ikke det, men alt sammen i en blokk, da kan man kjøpe.. styringer
som henter alt sammen på bare en skjerm.
Slik finnes også.
Utfordringen er jo ikke at dette ikke finnes, eller at Litium er komplisert å håndtere,
men heller at mange drømmer om en billig.. løsning som kanskje i tillegg fjerner alt egen innsats.
Men dette kommer nok ikke før hele verden er helt mettet med både
Litium eller liknende batterier og selvstyrte biler / båter og andre kjøretøy.
Hvorfor skulle industrien og aksjonerer gjøre noe dugnad, når de har inntjening av penge som oppgave?
Jørg