Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Seilars skrev 1 time siden:

Siden vi snakker om volvo penta sin 115A dynamo, og mest mulig strøm er ett tema.....Finnes det noen alternativer som ikke tar mer plass, som kan monteres rett på plass uten bytte av reimskiver, og som leverer mer enn disse 115A?  Feks. 160A etter at alle mulige reduksjoner er utført... 

Redigering: Er balmar sin AT serie like kompakt? Hos meg er det virkelig trangt pga. dobbelt isolert motorrom.

Om du får til med en AT-165 og MC regulator så er det en innstallasjon som jeg kan anbefale sterkt. Har dette i min egen båt og kan love at det er en helt annen verden en med et originalt oppsett. Var bittelitt større en min Hitachi 80A, men ikke mye. Men denne krever vel annen reim en vanlig V-reim. Selv så gikk jeg over til flatreim på min yanmar 4LHA. 

Kjellg

Kjellg

Seilars skrev 1 time siden:

Siden vi snakker om volvo penta sin 115A dynamo, og mest mulig strøm er ett tema.....Finnes det noen alternativer som ikke tar mer plass, som kan monteres rett på plass uten bytte av reimskiver, og som leverer mer enn disse 115A?  Feks. 160A etter at alle mulige reduksjoner er utført... 

Redigering: Er balmar sin AT serie like kompakt? Hos meg er det virkelig trangt pga. dobbelt isolert motorrom.

Om du får til med en AT-165 og MC regulator så er det en innstallasjon som jeg kan anbefale sterkt. Har dette i min egen båt og kan love at det er en helt annen verden en med et originalt oppsett. Men denne krever vel annen reim en vanlig V-reim. Selv så gikk jeg over til flatreim på min yanmar 4LHA. 

• Create New...