Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

VirtualMe skrev for 1 time siden:

Likeledes har man utfordringen med om spenningen blir for høy, og HVC kontaktoren kutter forbindelsen til lade-bussen, hvor  dynamo og andre ladekilder er tilkoblet. Kuttes denne mens dynamo går, er det stor risk for at diodene i denne ryker. Derfor designer jeg for min del inn en ArgoFet som da vil lede strømmen til AGM banken. 

Sterling har en liten boks som er beregnet å ta overspenning om batteriene plutselig "faller bort". Kanskje en slik kan brukes her? Jeg har selv montert en slik på min dynamo. Denne boksen har igjen en rele utgang som kanskje kan brukes til overvåking eller rett og slett å skru av regulator? Men det kan sikkert andre svare bedre på en meg.

Kjellg

Kjellg

VirtualMe skrev for 1 time siden:

Likeledes har man utfordringen med om spenningen blir for høy, og HVC kontaktoren kutter forbindelsen til lade-bussen, hvor  dynamo og andre ladekilder er tilkoblet. Kuttes denne mens dynamo går, er det stor risk for at diodene i denne ryker. Derfor designer jeg for min del inn en ArgoFet som da vil lede strømmen til AGM banken. 

Sterling har en liten boks som er beregnet å ta overspenning om batteriene plutselig "faller bort". Kanskje en slik kan brukes her? Jeg har selv montert en slik på min dynamo. 

• Create New...