Jump to content

Edit History

Framtia

Framtia

Er ikke dette å gjøre ting vel komplisert StorStas?. Hvis man har en battery protect på forbrukssiden vil denne ta støyten før LVC i tilfeller med overbelastning, helt tilsvarende det man har om det er blybatteri som ligger i bunn. Utkobling av LVC vil således kun skje dersom det er stor ubalanse mellom LFP-cellene (noe som etter hva jeg forstår ikke er noe stort problem, og det er lett å overvåke) eller ved teknisk feil på BMS eller kontaktor. Dersom det er helt kritisk at forbruksstrøm ikke ramler ut kan man vel da heller ikke ha noen Battery Protect, sikringer, releer eller annet i kursen, siden de jo også i teorien kan koble ut strømmen. Skulle det vise seg at opplegget kobler ut en gang hvert annet skuddår kan man jo heller gjøre noen endringer da :-).

Framtia

Framtia

Er ikke dette å gjøre ting vel komplisert StorStas?. Hvis man har en battery protect på forbrukssiden vil denne ta støyten før LVC i tilfeller med overbelastning, helt tilsvarende det man har om det er blybatteri som ligger i bunn. Utkobling av LVC vil således kun skje dersom det er stor ubalanse mellom LFP-cellene (noe som etter hva jeg forstår ikke er noe stort problem, og det er lett å overvåke) eller ved teknisk feil på BMS eller kontaktor. Dersom det er helt kritisk at forbruksstrøm ikke ramler ut kan man vel da heller ikke ha noen Battery Protect, sikringer, releer eller annet i kursen, siden de jo også i teorien kan koble ut strømmen. Skulle det vise seg at opplegget skulle koble ut en gang hvert annet skuddår kan man jo heller gjøre noen endringer da :-)

Framtia

Framtia

Er ikke dette å gjøre ting vel komplisert Stor Stas?. Hvis man har en battery protect på forbrukssiden vil denne ta støyten før LVC i tilfeller med overbelastning, helt tilsvarende det man har om det er blybatteri som ligger i bunn. Utkobling av LVC vil således kun skje dersom det er stor ubalanse mellom LFP-cellene (noe som etter hva jeg forstår ikke er noe stort problem, og det er lett å overvåke) eller ved teknisk feil på BMS eller kontaktor. Dersom det er helt kritisk at forbruksstrøm ikke ramler ut kan  men vel da heller ikke ha noen BP, sikringer, releer eller annet i kursen, siden de jo også i teorien kan koble ut strømmen. 

• Create New...