Kjellg
dennrick skrev for 9 timer siden:Takk for praten og god informasjon idag, Becker.
Tenkte jeg bare ville oppsummere konklusjonen, kanskje til fordel for flere: Dynamoene mine (Mitsubishi 115A) er ikke laget for oppgaven jeg har prosjektert. De må ut av båten og noe mer egnet må inn. F.eks Balmar AT 165A. Det fordyrer prosjektet mitt en del.
Et godt eksempel på at det ikke finnes snareveier, men prosjektet skal få leve videre. Må bare planlegges enda bedre.
Der tok jeg feil, blandet nok 2 dynamoer
Helt enig i at det ikke finnes noen snarveier til LFP. Selv så var jeg i fjor i startgropa for LFP men valgte som deg å planlegge dette nøyere. Resultatet ble at jeg i fjor oppgraderte laderegimet med en AT-165 og diverse andre ting. Denne dynamoen er så sinnsykt effektiv at jeg stresser overhodet ikke med å få LFP i alle fall ikke i år. Nå kjører jeg dynamoen bare på ‘tomgang’ med bare ca 60% og bly/syre, men det er en helt annen verden. Neste gang batteriene går så er det bare å sette inn LFP, gjøre noen innstillinger og thats it. Balmar og AT serien er noen helt utrolige dynamoer og velger du å gå for dem så er jeg helt sikker på at du ikke kommer til å angre. Og velger du å bruke Jørg, så står han hele tiden parat til å hjelpe. Jeg stod fast et par ganger, men han var veldig rask med å svare på enten Mail eller telefon. Jeg har i alle fall ikke angret et sekund