FritzTheCat Startet 11.November.2016 Del på Facebook Startet 11.November.2016 Hei Jeg har søkt både ute på nettet og her i forumet for å finne info om transportselskaper som transporterer båter i Norge. Men vanskelig å finne gode tips - enten er transportørene lokale, eller så anbefales det via sjø. Men jeg har en far som ser seg om etter brukt båt, og da kan ønsket båt i grunnen befinne seg hvor som helst i Norge. Men vi er avhengig av transport. Erfaringsmessig er prisene lavere desto lengre nord du kommer (antakelig på grunn av mindre markeder), så hele landet er aktuelt (fraktkostnadene kompenseres da delvis av lavere pris). Er det noen som vet om et fraktselskap som påtar seg slike oppdrag? Båten skal til nedre Telemark, og det han ser etter er en fiskebåt på 18-20 fot med utenbordsmotor. Typisk en Hansvik-type med kahytt. Hadde vært greit å vite om fraktselskaper før man slo til på en handel. Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Så småe båter er mer lønnsomt å hente med båthenger selv vil jeg tro en å leie inn transport ?? Sitér dette innlegget Link to post
FritzTheCat Svart 11.November.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2016 Det kan hende det er billigere å hente selv, men det har vi ikke muligheten til. Så vi er avhengig av å kjøpe den tjenesten. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Beste er å alliere seg med en bekjent med bil som kan trekke tilhenger, og leie en henger lokalt og så kjøre og hente. En båt er vanskelig å samlaste på en fornuftig måte. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Kenneth82 Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Det kan hende det er billigere å hente selv, men det har vi ikke muligheten til. Så vi er avhengig av å kjøpe den tjenesten. Alternativ om du ikke eier egnet bil selv; Lei bil med hengerfeste, og lei båthenger, og ta turen selv Fin tur med far & sønn Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Sjekk her på fjæseboka be om tilbud https://www.facebook.com/groups/137309876653382/?fref=ts Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Dreuf Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Jeg fikk pris på en Ibiza 22, hentet i Lyngdal (på vannet) og levert på Nøtterøy (på vannet), prisene varierte mellom 5000 og 7500,- Prisene fikk jeg ved å legge ut forespørsel via finn.no oppdrag. (Låg også ut på en annen nettside men der fikk jeg aldri noen tilbud). Han som var billigst ville da ta den som returlass når han kjørte en annen båt motsatt vei. Så leveringstiden var litt ubestemt. Jeg ente ikke opp med å bruke noen av dem da jeg fikk forhandlet meg til at selger leverte båten hos meg med sin henger.. Så det kan også være en mulighet når dere forhandler ;) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 (redigert) Ikke mye fristende å ta en så liten båt sjøveien fra nord i landet så annbefaler å sjekke om du kan få den med på en trailer som har ledig plass ..mulig å forhandle greie priser der jeg viste til på facebooksiden Redigert 11.November.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Riddar4 Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 I ett av mine kjøpstilfeller, kunne selger levere. Han hadde vogn og kunne ta på seg oppdraget mot et vederlag. Ellers ser jeg iblant at selgere av båt averterer enkelte selgere at de kan ordne med leveranse. Så kanskje det nytter å søke på annonser i håp om å finne noen som driver med slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.November.2016 Del på Facebook Svart 11.November.2016 Sendte en Hansvik 560 på båthenger med Bring fra Telemark til Bodø for noen år siden. Kjøper betalte frakt. Helt uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.