Jump to content

Transportører av båt langs vei

FritzTheCat

Recommended Posts

Hei

Jeg har søkt både ute på nettet og her i forumet for å finne info om transportselskaper som transporterer båter i Norge. Men vanskelig å finne gode tips - enten er transportørene lokale, eller så anbefales det via sjø. Men jeg har en far som ser seg om etter brukt båt, og da kan ønsket båt i grunnen befinne seg hvor som helst i Norge. Men vi er avhengig av transport.

Erfaringsmessig er prisene lavere desto lengre nord du kommer (antakelig på grunn av mindre markeder), så hele landet er aktuelt (fraktkostnadene kompenseres da delvis av lavere pris).

Er det noen som vet om et fraktselskap som påtar seg slike oppdrag? Båten skal til nedre Telemark, og det han ser etter er en fiskebåt på 18-20 fot med utenbordsmotor. Typisk en Hansvik-type med kahytt. Hadde vært greit å vite om fraktselskaper før man slo til på en handel.

Jeg fikk pris på en Ibiza 22, hentet i Lyngdal (på vannet) og levert på Nøtterøy (på vannet), prisene varierte mellom 5000 og 7500,-

Prisene fikk jeg ved å legge ut forespørsel via finn.no oppdrag. (Låg også ut på en annen nettside men der fikk jeg aldri noen tilbud).

Han som var billigst ville da ta den som returlass når han kjørte en annen båt motsatt vei. Så leveringstiden var litt ubestemt.

Jeg ente ikke opp med å bruke noen av dem da jeg fikk forhandlet meg til at selger leverte båten hos meg med sin henger..

Så det kan også være en mulighet når dere forhandler ;)

Ikke mye fristende å ta en så liten båt sjøveien fra nord i landet så annbefaler å sjekke om du kan få den med på en trailer som har ledig plass ..mulig å forhandle greie priser der jeg viste til på  facebooksiden

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...