cruiser kongen Startet 11.November.2016 Link til dette innlegget Startet 11.November.2016 Jeg lurer på hvilken Volvo Penta foldepropell som er riktig for min bavaria 46 cruiser 2008, D2-55, S130 seildrev? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Velkommen til forumet og lykke til. Jeg vil tippe at du får best svar på spørsmålet ved å spørre din foretrukne propellpusher. Det kreves utregning for å finne helt riktig propell, og med mindre det ikke er noen her på forumet som har samme båt/motorkombinasjon og kan sverge på at akkurat deres propell oppnår riktig turtall, vil du nok være bedre tjent med å spørre proffene. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 Ringstad i Fredrikstad er et godt alternativ. http://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/nb-NO/Details/AccessoriesCatalog/40069?path=5648%2F40069 Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 (redigert) Vurder også Flexofold. Hadde Flexofold på min forrige båt, -B 38 med samme motor. 3 bladet 18x14 Redigert 12.November.2016 av goggen000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 13.November.2016 Link til dette innlegget Svart 13.November.2016 En Bavaria 46 Cruiser med en VP D2-55 og 130S seildrev med ratio 1:2,2 kan iflg Bavaria sin egen liste ha: - 2-bladet fast propell 17x17 - 3-bladet fast propell 17x16 - 3-bladet foldepropell 18x16 Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
VirtualMe Svart 13.November.2016 Link til dette innlegget Svart 13.November.2016 Vi har en ganske tilsvarende båt, 44 Vision, og har Volvo foldepropell. Nå har jeg ikke erfaring med andre propeller, men min erfaring er at den er grei, men ikke glimrende. En god del prop-walk mot styrbord i revers (som kan være både praktisk og veldig upraktisk). Synes den tar litt dårlig i revers. Har ikke noe problem med å nå fullt turtall (3000 omdr WOT), noe vi aldri bruker i praksis. Har vurdert overgang til Autoprop eller Gori for å få litt bedre fart i "normalt" turtallsområde (ca 2000 omdr) Sitér dette innlegget Link to post
cruiser kongen Svart 14.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2016 Takk skal dere ha.. Ringstad har allerede anbefalt 18x16x3, men er fremdeles usikker da tabellen som viser anbefalte propeller er fra 2008. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.November.2016 Link til dette innlegget Svart 14.November.2016 Kjøp heller et hakk for tung enn for lett. Gir mer trøkk ved motorseiling og ved lave turtall. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Elise Svart 15.November.2016 Link til dette innlegget Svart 15.November.2016 Gå inn på http://gori-propeller.dk/index.asp?ID=146 Der ligger det propell beregning program, har hørt mye positivt om Gori sin overdrive propell. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2016 Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Hei! Jeg har 4-bladers på min 46 Cruiser. D2-55 motor, og er veldig fornøyd både med manøvrering og kraft. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.