Jump to content

Fått Kalesje som er feil, får ikke kontakt m. produsenten.


lgboat

Recommended Posts

Oppga modell og -år til Flataker på Mail i juli, gjentok i august.
Fikk tlfkontakt i sept m tilbud jeg ikke var fornøyd med. Fikk så tlftilbud som var bra nok og bestilte. Kom i oppkrav og jeg rett i båten for montering.

Litt forskyvning av hullene pluss at det var to ekstrahull....pytt pytt.
Men så; lappen over entringen manglet, se bilde. Reklamerte på tlf, sendte bilder.
De ville ha den delen i retur for å sy på en lapp noe jeg ikke var fornøyd med.
Ba de lage en ny del og sende, slik at jeg kunne send den opprinnelige i retur, mao jeg ville ikke ligge i høstværet med full åpning bak på ubestemt tid.

De insisterte på å få den delen i retur først, jeg ville ikke, og enden på visa ble at jeg fikk et avslag på kr 1000. Jeg bekreftet avtalen på SMS og senere Mail.

Ikke noe skjedde og etter etpar uker purret jeg.....flere ganger skriftlig.
Så ringte jeg, og fikk beskjed om at skriving og registrering av kreditnota før tilbakebetaling tok tid.
Javel, men nå har det gått 5 uker og jeg har purret MYE på SMS og Mail. Sendte tilslutt beskjed om at jeg ville ta dette til bransjen til skrekk og advarsel. Ingen reaksjon, så nå sender jeg inserater til alle aktører i båtpressen.
Jeg syns ikke en slik arroganse overfor markedet skal gå upåtalt hen.
 
bilde

Link to post

Får ikke til dette med bilder...men tilbake til emnet:
Du forstår vel ikke saken helt Tombåt. Det er aldri en bagatell når en kalesje ikke fungerer ordentlig, men deg om det.

Hverken firma Flataker Industrier eller sjefen Torgeir Flataker lar seg lenger nå på epost.
SMS leveres til han, men blir ikke besvart. Mulig de nå legger inn årene siden de har fått mye og sterk kritikk oppigjennom årene. Var ikke klar over all kritikken da jeg bestilte kalesjen.

Får vel bare leve med den som den er og blåse i de tusen.....tar for mye tid å krefter å mase med dette gj rettssystemet.

 

Kommentar fra moderator: Har lagt inn bildet i første innlegg.
Om noen opplever problemer med å legge inn bilder så kan man gjerne ta det opp her.
Link to post

NÅ ser jeg at bildet har kommet opp i første innlegg, s.d.

Vet ikke hva som har skjedd, men se på bildet og den delen som mangler.

Denne delen eksisterer ikke på 2005 og senere modeller; da fikk båten hekkport.

Jeg har altså ikke fått en riktig kalesje, derfor trengs endel småjusteringer pluss denne delen.

Hele aktervinduet på styrbord side er avtagbar, så det er lett å lage en ny og sende meg.

DA kan jeg returnere den som er feil. Den kan de jo bare bruke til neste ordre på en 2005mod el nyere.

Jeg skal IKKE ha en påsydd lapp på et produkt til mer enn 15'kr.

Link to post

Jeg synes du er unødvendig vanskelig.

 

En påsydd lapp kunne blitt bra og sett profft ut hvis det ble gjort riktig. Du kunne vel ha gjort en avtale om å sende inn kalesjen til dem når det måtte passet deg. Ved reklamasjon har leverandøren rett til å få utbedre en mulig feil. Ditt forsøk på å henge ham ut hos "alle aktører i båtpressen" synes jeg lite om, og det slår lett tilbake på deg selv.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post

Nei nå får du gi deg! les HELE tråden.

Jeg har lagt fram saken med alle fakta. Jeg er ikke proff, det er de (trodde jeg).

Å stenge epost-adresser og tlf/SMS helt plutselig er ikke særlig tillitvekkende.

Å ikke honorere en avtale er heller ikke profft eller tillitvekkende.

 

Hvilke andre muligheter syns du jeg har.....returnere den delen som er feil på lykke og fromme?

Til et firma som ikke svarer på henvendelser?

Link to post

Grunnen til at de lar være og svare på henvendelser kan vel tenkes at er fordi de oppfatter deg som en vanskelig og masete kunde.... :lipseal:

At de har gjort en feil er jo klart,men du må gi de en mulighet til og få rette opp etter seg,altså å levere tilbake den delen som er feil

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post

Dette blir for vanskelig å holde på med hvis dere ikke leser hele tråden.

 

Det er avtalt avslag på kr 1000,-. Firma har tydeligvis ikke lenger e-postadresse, da mailerdeamon sender mine emailer i retur. Tlf er heller ikke mulig å bruke, den blir lagt på.

 

Nå syns jeg har gjort mitt...har advart om useriøs kundebehandling....og glemmer saken.

Kalesjen blir brukt med den mangel den har.

Link to post

Dersom din fremstilling er korrekt ville jeg gjort akkurat som deg. Synes overhode ikke det er urimelig.

Skjønner at du ikke vil levere tilbake deler av kalesjen på "ubestemt" tid på denne tid av året. Oppfatter saken slik,

 

1. Leverandør sender et produkt med mangel

2. Du påklager forholdet og leverandør aksepterer at det er en mangel

3. Leverandør krever produktet tilbake for å utbedre mangel, noe du ikke aksepterer, Dere blir så enig om at mangelen i stedet skal kompenseres med et prisavslag på kr 1000

4. Leverandør evner eller ikke eller vil ikke betale tilbake kompensasjonen i løpet av fem uker etter at det er gjort avtale om dette, og svarer ikke på noen form for henvendelser fra deg.

 

Jeg ville uten tvil oppfattet dette som elendig service. En seriøs leverandør tar også de ubehagelige telefonene, og svarer på de ubehagelige e-postene. Det bør også være mulig å gjøre opp prisavslaget i løpet av fem uker.

Link to post

Enig i at det er leit når en leverandør (av et eller annet) ikke leverer som avtalt. Klart, for 1000kr avslag hadde jeg fint kunnet sy på en klaff i enden der selv, selv om det er surt når man betaler såpass med penger og får et halvferdig produkt. Av den grunn liker jeg best å bruke lokale aktører, da kan man møte opp og ordne ting lettere enn om varer må sendes fram og tilbake.

 

Når det er sagt, opplevde selv en lignende og irriterende situasjon med en rigger i Stavangerområdet. Riggeren møtte ikke opp som avtalt, nye avtaler ble inngått som han gang på gang brøt og fikk ikke utført arbeidet jeg betalte for (justering av rigg, riggsjekk og oppmåling og bestilling av nye seil). Saken pågikk i litt over et år med mer enn ti avtalte møter der riggeren sa han skulle ta turen og få arbeidet gjort, men møtte ikke opp. Ved flere anledninger ringte jeg opp igjen etter å ha ventet på ham en stund og fikk ikke tak i ham på flere dager. Jeg er gjerne litt konfliktsky når det kommer til stykket, men ble selvsagt mer og mer irritert. Opptrådte likevel høflig og ønsket gi ham nye sjanser. Det endte opp med at jeg selv kontaktet seilprodusenten (som heller ikke fikk skikkelig kontakt med riggefirmaet de hadde samarbeidsavtaler med) og målte opp riggen og fikk bestilt seilene selv. Riggen trengte fremdeles sjekk og justering, så etter flere forsøk på å få kontakt med riggeren både per telefon og mail troppet jeg opp der riggefirmaet holder til for å ta en prat. Fant ham ikke på området og ringte derfor mobilen hans. Hørte ringelyd fra toppen av en lift og så at han kikket på telefonen og bare lot den fortsette å ringe. Da jeg så høylydt kunne medelde ham at jeg sto rett under liften svarte han endelig :giggle: Så da fikk jeg endelig riggen sjekket og justert (etter et år med brutte avtaler). Etter en stund sendte han en regning for riggsjekk/justering OG oppmåling og bestilling av seil (den siste jobben gjorde jeg jo selv)! Da kjente jeg at det holdt på å bobble over for meg. Etter jeg hadde roet meg ned svarte jeg med å sende en høflig mail tilbake med en liten oppsummering av hvordan jeg opplevde årets brutte avtaler, min kommunikasjon med seilprodusenten, osv. Det endte med at jeg slapp å betale ei krone :giggle:

 

Så; du vet hvordan din kommunikasjon har vært med kalesjeprodusenten. Har du opptrådt høflig og greit har du absolutt ditt på det tørre etter mitt syn. Produsenter/leverandører som ikke klarer levere (på tross av skikkelig kommunikasjon og ikke minst kraftig betaling) bør alltid få en sjanse (og gjerne to), men hvis de da ikke kan få ordnet opp på skikkelig vis synes jeg ikke de trenger klage på om de får et dårlig rykte, mister kunder, osv. De har selv et ansvar for å levere og sørge for at kundene blir fornøyd (selvsagt med visse unntak, det finnes også urimelige kunder) og må tåle tilbakemelding hvis kundene ikke er fornøyde med det de leverer.

Link to post

At de er trege kan jeg bekrefte.

Tror det var for ca fire år siden jeg bestilte to kalesjer hvorav den ene skulle tilpasses (endre på malen).

Den ene hadde de på lager og er mottatt (ble en del justeringer).

Den andre som de skulle tilpasse (Han hadde tilgang på lik båt via en bekjent som skulle ha samme løsning) purret jeg på ca 1 år men jeg ga opp og har siden ikke hørt noe.

 

Kalesjene er greie, men oppfølgingen fra dem er for dårlig.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post

Jeg har fulgt med på denne tråden fordi jeg synes det er interessant å se hvordan enkelte kunder oppfører seg. Etter å ha ventet i 5 uker på refusjon av kr 1000 lager kunden helvete og går ut med saken "til alle aktører i båtpressen". Og det etter å ha nektet leverandøren sin soleklare rett til å få utbedre mangelen selv.

 

Sitat: "Javel, men nå har det gått 5 uker og jeg har purret MYE på SMS og Mail. Sendte tilslutt beskjed om at jeg ville ta dette til bransjen til skrekk og advarsel. Ingen reaksjon, så nå sender jeg inserater til alle aktører i båtpressen."

 

Ikke rart leverandøren har fått kunden i halsen. Etter å ha purret MYE på SMS og Mail i fem uker! Håper jeg aldri blir slik. Livet er for kort til å hisse seg opp over oppkonstruerte problemer.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...