hanto1 Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 BY motoren er common rail. Hadde ikke kjørt på med 2T olje uten å sjekke opp med Yanmar. På gammeldagse motorer er det bra med litt ekstra smøring, men om det er like bra for cr systemet vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
kjetmath Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Er det noe forskjell på 2-takt oljen dere bruker? Eller kan man kjøpe hvor som helst? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 bruker samme 2t-oljen som jeg blander i bensinen til påhengeren Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Er det noe forskjell på 2-takt oljen dere bruker? Eller kan man kjøpe hvor som helst? Bruk tcw3 olje. Dvs utenbordsolje. Den soter ikke. Bruker selv biltema sin, og tror den fungerer mer enn godt nok til dette formålet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 21.November.2016 Link til dette innlegget Svart 21.November.2016 Er det noe forskjell på 2-takt oljen dere bruker? Eller kan man kjøpe hvor som helst? Ville ikke brukt gammel 2T olje som har startet å levre seg... forsikre deg om at den blander seg godt med diesel før du heller mixen på tanken Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Vestfold Elektrodiesel anbefalte meg å tilsette litt 2t olje i Dieselen til min Yanmar 4lha dtp. Dette for å gi litt smøring til Dieselpumpen for å prøve å bli kvitt en liten jaging jeg har på tomgang ved varm motor. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2017 Tviler på at det vil funke, da er det mest sansynlig regulatoren som tuller, og den blir ikkje smurt av diesel/2-taktsolje. Men for all del, det er verdt forsøket, og det kan kansje hjelpe. Bare pluss med litt 2-taktsolje i dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.