Jump to content

Edit History

Eureka

Eureka

Mye godt arbeid her ! 

 

Jeg vedder på at det første du gjorde etter at båten var i kontakt med vann, var å stupe ned i skapet på badet og sjekke gjennomføringa ? 

Tilfredsheten med at det var tett, varte nok til at det pep. 

 

Vær nøye og vask skikkelig på motoren mtp saltvannet. Når du tror du har vasket nok, vask litt til. Spray over med 6-66 eller lignende. 

 

Har du plass til to slangeklemmer så monter det. Alternativet er "eksosklemmer". De strammer bedre og jevnere. 

 

Tidligere i tråden hadde du en case med kalesje/ sprayhood med en kant som revnet. Dropp å bruke gaffatape eller lignende. Limrestene fra den er generelt et helsikkes å få bort. Den hvite kanten er vel bare estetisk? Finn frem seilmakerhansken, nål og tråd. Den der fester du på en halvtime. 

Når den revnet der, så er det sikkert flere svakhetspunkt. Like greit å få kalesjesyersken til å bytte hele.. men ingenting er som å sy det selv med maskin. ryker for et par tusenlapper om du leverer den inn. 

Eureka

Eureka

Mye godt arbeid her ! 

 

Jeg vedder på at det første du gjorde etter at båten var i kontakt med vann, var å stupe ned i skapet på badet og sjekke gjennomføringa ? 

Tilfredsheten med at det var tett, varte nok til at det pep. 

 

Vær nøye og vask skikkelig på motoren mtp saltvannet. Når du tror du har vasket nok, vask litt til. Spray over med 6-66 eller lignende. 

 

Tidligere i tråden hadde du en case med kalesje/ sprayhood med en kant som revnet. Dropp å bruke gaffatape eller lignende. Limrestene fra den er generelt et helsikkes å få bort. Den hvite kanten er vel bare estetisk? Finn frem seilmakerhansken, nål og tråd. Den der fester du på en halvtime. 

Når den revnet der, så er det sikkert flere svakhetspunkt. Like greit å få kalesjesyersken til å bytte hele.. men ingenting er som å sy det selv med maskin. ryker for et par tusenlapper om du leverer den inn. 



×
×
  • Create New...