Jump to content

Edit History

Dreuf

Dreuf

Batteriene er skrudd fast, brukte samme "dingser" som stod og holdt batteriet som står i båten. Sånn bøyde metallplater (de har sikkert ett fint navn :) ).

Vedr oljelekkasje:

Lekkasjen er minimal. Jeg kjørte mye for motor forrige sesong og da lå det seg i ringene på belgen, men aldri utenfor. 

Nå har jeg vel kjørt motoren 10-15 timer etter belgbyttet og jeg vil tro det ligger maks en teskje i den innerste ringen.

Jeg har ikke rukket å bytte olje på motoren enda, og på peilepinnen er det nå olje midt i mellom min og max. Jeg vil tro du fylte den til max Stein-Erik?

Men litt oljeforbruk har jeg tenkt at er normalt på en motor.. 

O-ringen på peilepinnen til drevet skal jeg sjekke. Men jeg tror som sagt ikke det er drevet som er synderen siden jeg der har ny og blank olje (som forøvring den gamle oljen også var). Mens motoren har sort olje, og det er sort olje som ligger i belgen.

Når jeg splittet motor og gir så var det ikke noe oljesøl ved utgående aksling, hadde det vært det så hadde jeg selvsagt byttet simmeringen.

Når jeg tenker meg om har jeg sett en oljedråpe som ligger mellom blokk og bunnpanne, så kanskje det bare er skruene eller pakningen der som er gåen. (takk for link sunnmøre)

Skal ta en tur ned i skuta med speil og se om jeg kan finne noe...

Takk for bidrag, skal holde dere oppdatert :)

Dreuf

Dreuf

Batteriene er skrudd fast, brukte samme "dingser" som stod og holdt batteriet som står i båten. Sånn bøyde metallplater (de har sikkert ett fint navn :) ).

Vedr oljelekkasje:

Lekkasjen er minimal. Jeg kjørte mye for motor forrige sesong og da lå det seg i ringene på belgen, men aldri utenfor. 

Nå har jeg vel kjørt motoren 10-15 timer etter belgbyttet og jeg vil tro det ligger maks en teskje i den innerste ringen.

Jeg har ikke rukket å bytte olje på motoren enda, og på peilepinnen er det nå olje midt i mellom min og max. Jeg vil tro du fylte den til max Stein-Erik?

Men litt oljeforbruk har jeg tenkt at er normalt på en motor.. 

O-ringen på peilepinnen til drevet skal jeg sjekke. Men jeg tror som sagt ikke det er drevet som er synderen sin jeg der har ny og blank olje (som forøvring den gamle oljen også var). Mens motoren har sort olje, og det er sort olje som ligger i belgen.

Når jeg splittet motor og gir så var det ikke noe oljesøl ved utgående aksling, hadde det vært det så hadde jeg selvsagt byttet simmeringen.

Når jeg tenker meg om har jeg sett en oljedråpe som ligger mellom blokk og bunnpanne, så kanskje det bare er skruene eller pakningen der som er gåen. (takk for link sunnmøre)

Skal ta en tur ned i skuta med speil og se om jeg kan finne noe...

Takk for bidrag, skal holde dere oppdatert :)

• Create New...