Sleipner93 Startet 30.November.2016 Link til dette innlegget Startet 30.November.2016 Ser Maritim nå lagerfører isolerte varmluftslanger av termoplastikk, noen som har brukt disse å har erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 30.November.2016 Link til dette innlegget Svart 30.November.2016 Finner den ikke i sortimentet på nett ? Finner kun sånn strømpe til å tre utpå. De har jeg testet, og det fungerer og har en grei effekt, MEN du kommer likelangt med glava, plastikk/duk og tape. Det er i praksis det den strømpen består av, vanlig glava og en plastikk strømpe utpå som er uten spesielt varmeroleranse (smeltet litt hos meg der isolasjonen bly tynn). Ikke er det lett å få det pent heller. Men å etterisolere varmluft slangene har en god effekt ja, sånn generelt. Varmetapet på en lang , uisolert slange er ganske stort. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Wallas Service Svart 30.November.2016 Link til dette innlegget Svart 30.November.2016 (redigert) Ser at det ligger noe på nett. Er kanskje denne Sleipner93 tenker på? Litt skeptisk når jeg tenker på temperaturområdet med max +100 grader. Eksempelvis så har Wallas en overopphetingstermostat ved varmeutløpet som utløses ved 120 grader, er vel noe lignende på Eber/Webasto/Planar og de andre. De mest vanlige APK-slangene er vel oppgitt med 130 grader mener jeg å ha lest en gang. Wallas i Finland har ferdig isolerte slanger i sortimentet. Har de ikke hos importør i Norge (Sunwind). Jeg har sendt en forespørsel om dette med pris og regner med å få svar om ikke lenge. Lettere å trekke, pent å se på - der du ser den. Støtter ellers isolering av slanger med strømper. Kan være et herk å få tredd på, men det virker mot varmetap. Redigert 30.November.2016 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sleipner93 Svart 30.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2016 Er disse som Wallas service linker til , men er de ikke beregnet for varmere ? Nå har jeg en god meter med vanlig APK varmluftslange isolert med Martitim sin isolasjon før jeg skal koble meg på med disse "nye" slangene .. Så det går vel kanskje greit ? Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 1.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2016 Ser Maritim.no selger denne typen også, men max +100 grader også her. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2016 Det er denne det er snakk om . Den wallas service viser til er noe fra Finland? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2016 Lenkene viser den samme slangen. Bildet jeg har lagt ut er noe som Wallas har i sitt sortiment, og som jeg venter pris/levering på. Det som bekymrer meg med Maritim's slanger, er hvilken temperatur de tåler og hva er konsekvensen om temperaturen overstiges. Smelter de? Tar de fyr? Utvikles det gasser fra polyetylen som ikke er så bra? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Erik Svart 4.April.2021 Link til dette innlegget Svart 4.April.2021 Gammel tråd, ny erfaring. Kjøpte en bit slik slange for å erstatte etter en tanksjau der jeg måtte demontere, og den gamle var blitt litt sprø. Tenkte denne var grei for å slippe å isolere. Men den ble overflatevarm, så jeg måtte isolere likevel. Med det resultat at den smeltet da den fikk kjørt seg noen døgn i påsken. Det var omtrendt bare ståltråd spiralen igjen. Så dette produktet duger dårlig. Ble en slags malingslukt i båten når det skjedde, så håper ikke det er farlig å puste.... Er og i beit for anbefalt slange som tåler de 120 foreskrevne gradene, helst med margin. Forslag? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.