Tryta Startet 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2016 Har sett og vurdert montering av en eber d2 i en Jeanneau Maril 6 i en god stund nå. For å montere denne ser det ut til at den beste løsningen er å kutte meg en luke under en oppbevaringskum på babord side. Da får jeg tilgang til et rom ut mot babord side. Tenkte å plassere brenneren der. Hadde også tenkt å strekke eksosen ut på babord side, men kummen stikker såpass dypt ned at en eventuell eksosgjennomføring vil komme veldig lavt (iallefall hvis jeg skal ha plass til en svanehals i tillegg. Ser derfor ut som at løsningen er å strekke eksosen bak til hekken. Problemet da er at eksosrøret blir 3-3,5 m langt. Da må jeg skjøte på et rør til det originale røret med demper. Blir dette for langt? Hvor lang kan eksosen være? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2016 Det står i manualene på nett. Møtte på begrensningen i eksoslengde på en D4, så det var ganske klare maksgrenser, uten at jeg husker det nå. Ringte også til importøren, og endte med å flytte hele varmeren slik at jeg fikk eksosen der jeg ville ha den (ut på hekken) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 5.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2016 (redigert) Maks lengde med 24 mm eksosanlegg er 2,0 meter. Med 28 mm kan du strekke det til nærmere 3 meter hvis det ikke er for mange og skarpe bend. Med 42 mm kan det gå bra med 3,25 meter. Husk at utløp også må være 28 resp. 42 mm. (medfølgende i monteringsats for båt er 28 mm lengde 2,25 M) Redigert 5.Desember.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.