Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Har bare en innvending mot ankerutstyret ditt, er skeptisk til svivel, alle kjettingbrudd er i svivelen som jeg har fanget opp.

Har aldri sett behov for svivel på 40 år med kjetting.

Har 8mm kalibrert og 20kg Bruce minst 16 t båt 50m kj, starter med 4 X D  og øker utslippet i takt meldt vind.  Ankrer normalt  ikke hvis det er dypere enn at jeg kan få 8 X D. 

På dypt vann så jeg  har backup til å sjakle inn tau.

For å minske at båten raser hit og dit etter baugen og lager kraftige rykk i kjettingen.

Så er medisinen et ankerseil som virker og at det er rett satt opp (testet ut på egen båt da vinklen kan variere fra båt til båt), en tror det ikke før en har prøvd det.  

Roger jo

Roger jo

Har bare en innvending mot ankerutstyret ditt, er skeptisk til svivel, alle kjetting brudd er i svivelen som jeg har fanget opp.

Har aldri sett benov for svivel på 40 år med kjetting.

Har 8mm kalibrert og 20kg Bruca minst 16 t båt 50m kj, starter med 4 X D  og øker utslippet i takt meldt vind.  Ankrer normalt  ikke hvis det er dypere enn at jeg kan få 8 X D. 

På dypt vann så jeg  har bacup til å sjakle inn tau.

For å minske at båten raser hit og dit etter baugen og lager kraftige rykk i kjettingen.

Så er medesinen et ankerseil som virker og at det er rett satt opp (testet ut på egen båt da vinklen kan variere fra båt til båt), en tror det ikke før en har prøvd det.  

Roger jo

Roger jo

Har bare en innvending mot ankerutstyret ditt, er skeptisk til svivel, alle kjetting brudd er i svivelen som jeg har fanget opp.

Har aldri sett benov for svivel på 40 år med kjetting.

Har 8mm kalibrert og Bruca minst 16 t båt 50m kj, starter med 4 X D  og øker utslippet i takt meldt vind.  Ankrer normalt  ikke hvis det er dypere enn at jeg kan få 8 X D. 

Så er medesinen et ankerseil som virker og at det er rett satt opp (testet ut på egen båt da vinklen kan variere fra båt til båt), en tror det ikke før en har prøvd det.  

Roger jo

Roger jo

Har aldri sett benov for svivel på 40 år og kjetting.

Har 8mm kalibrert og Bruca minst 16 t båt 50m kj, starter med 4 X D  og øker utslippet i takt meldt vind.  Ankrer normalt  ikke hvis det er dypere enn at jeg kan få 8 X D. 

• Create New...