Uttern D66 Startet 7.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2016 (redigert) Hei Jeg skal kjøpe ny havnepressenning til båten min. Jeg har gjort noe Research i den forbindelse. Pr i dag så er havnepressenningen laget av en type pressening-stoff, det er ikke sunbrella. Problemet med den er at jeg må ta inn putene etter hver tur fordi den blir fuktig på undersiden. På gamle båten hadde jeg havnepressenning av sunbrella-stoff. Aldri noen problem med fukt ,men er usikker hvor lenge en mørk farge holder seg mørk. Hva er levetiden på en havnepressenning av sunbrella? Levetiden med den originale havnepressenningen (pressenning-stoff) har vært 15 år og det er meget bra. Det stoffet jeg har sett på er stamoid, mørk farge, jeg leser at mange brukere av dette stoffet opplever mugg på undersiden av trekket samt meget fuktig i båten generellt. Spesielt med det været vi har i Norge. Er det noen her so besitter eraringer/tips og triks? Hva bør jeg kjøpe? Hvilket stoff og hvilken farge. Stamoid trenger ikke impregneres det må vel sunbrella... Ved stamoid bør jeg velge light eller Heavy Version, det skilte 2000,- Stamoid er vel enklere å vedlikeholde.... Bør det legges inn noen spesielle forsterkninger som gjør at det varer lenger? Interiøret til båten er Grå niroxx. Redigert 7.Desember.2016 av Uttern D66 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Uttern D66 Svart 8.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2016 Ingen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Uttern D66 Svart 8.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2016 Er det virkelig ingen dom har havnepressenning som vil dele erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 9.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2016 Jeg har havnekalesje av pressening-lignende stoff. Den kan bli noe fuktig på undersiden men kondensen renner bakover hvis det blir veldig mye. Har ikke opplevd at putene blir våte. Har du stang i midten av havnekalesjen? Sitér dette innlegget Link to post
Uttern D66 Svart 9.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2016 Jeg har havnekalesje av pressening-lignende stoff. Den kan bli noe fuktig på undersiden men kondensen renner bakover hvis det blir veldig mye. Har ikke opplevd at putene blir våte. Har du stang i midten av havnekalesjen? Hei Takk for svar. Ja, jeg har stang i midten. Greia er når jeg pakker den sammen etter fuktig vær eller det har vært regn så er den mer fuktig under enn over, mulig det er fordi den er slitt. Ingen hull eller revner. Det er i tillegg meget god gjennomlufting når presenningen er på. Jeg erfarte aldri det med havnepressenning av type sunbrella-stoff. Er veldig usikker på om jeg skal bestille stamoid light, heavy eller sunbrella. Stamoid light er visst veldig vanlig som flybridgetrekk. Alt i båten er nytt og vil derfor prøve å holde det i best mulig stand mtp mugg, fukt-inntrenging i målere, interiør og plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.