Jump to content

Edit History

HaHa

HaHa

Noen spørsmål dukker opp:

1) Fordekket er i en eller annen form for sandwichkonstruksjon med unntak av et område rundt kryssholtet. Jeg er fristet til å feste dekkbeslaget i dette området for å unngå muligheten for lekkasje inn i distansematerialet. Posisjonen til akterenden av baugspydet (på bildet over) er det som det nye seilet er designet for. Jeg lager en aluplate som boltes gjennom dekk nær kryssholtet og som har gjenger for feste av dekksbeslag i akterkant. 

2) Jeg tror jeg må lage en bedre foring for å fordele kreftene fra baugspydringen mer. Vet ikke helt hvor kritisk dette er.

3) Jeg trenger gode forslag til feste for vaterstag i ytterenden av baugspydet. Det kan gjerne omfatte et øye på oversiden for feste av en blokk. 

HaHa

HaHa

Noen spørsmål dukker opp:

1) Fordekket er i en eller annen form for sandwichkonstruksjon med unntak av et område rundt kryssholtet. Jeg er fristet til å feste dekkbeslaget i dette området for å unngå muligheten for lekkasje inn i distansematerialet. Posisjonen til akterenden av baugspydet er det som det nye seilet er designet for. Jeg lager en aluplate som boltes gjennom dekk nær kryssholtet og som har gjenger for feste av dekksbeslag i akterkant. 

2) Jeg tror jeg må lage en bedre foring for å fordele kreftene fra baugspydringen mer. Vet ikke helt hvor kritisk dette er.

3) Jeg trenger gode forslag til feste for vaterstag i ytterenden av baugspydet. Det kan gjerne omfatte et øye på oversiden for feste av en blokk. 

• Create New...