Jump to content

Marna M4, erfaringer..?


Troll 20

Recommended Posts

Vurderer ein skøyte der det står ein Marna M4 fra -67. Motoren er ferskvannskjølt med kjølesløyfe under skroget, så eg rekner med at det ikkje er store mengder tæring inne i motoren. Men kva annet er det man må holde øynene åpne for på denne motoren..? Er det noen spesielle skavanker som er verdt å undersøke nærmare, eller er motoren som regel god som gull..? Takknemmelig for alle svar :smiley:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Det er snakk om 34 ft lenge, 3.5 meter bredde og 1,7 meter dybde :smiley: Skroget under vannlinjen skal være bra i følge selger, men det er noe dårlig trevirke over vannlinjen slik som han ordlegger seg. Kva han egentlig mener med det veit eg ikkje enda da båten ikkje er befart av uhildede enda... Men prisen er hyggelig og så lenge den ikkje er i dårligere stand enn at det lar seg gjøre å fixe ting på sikt, tenker eg det går bra :smiley: Selger har hatt båten i 7 år uten å ha utbedret noe videre og bruker båten tilnærmet daglig i følge eget utsagn...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Det er snakk om 34 ft lenge, 3.5 meter bredde og 1,7 meter dybde :smiley: Skroget under vannlinjen skal være bra i følge selger, men det er noe dårlig trevirke over vannlinjen slik som han ordlegger seg. Kva han egentlig mener med det veit eg ikkje enda da båten ikkje er befart av uhildede enda... Men prisen er hyggelig og så lenge den ikkje er i dårligere stand enn at det lar seg gjøre å fixe ting på sikt, tenker eg det går bra :smiley: Selger har hatt båten i 7 år uten å ha utbedret noe videre og bruker båten tilnærmet daglig i følge eget utsagn...

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, din heldiggris :lol:

Men se opp for pælemark! Undersøk nøye for bittesmå hull tett i tett :smiley:

 

motor som er kjølet i kjølesløyfe hadde ikke jeg hatt noen særlige betenkligheter med, men det er meg da :smiley:

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...