eivinddoe Startet 11.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2016 Jeg har en 1976 Oksø 32 hvor det ble satt inn en Yanmark 2GM20 på 90-tallet. I høst har girspaken/gassen vært litt treg, og jeg har ikke alltid klart å frikoble giret (rød knapp som jeg må trykke inn for å frikoble har ikke virket). En dag jeg skulle starte motoren nå i vinter fikk jeg frikoblet, men den røde knappen spratt ut igjen samtidig som spaken nå virker å være totalt frikoblet fra girvelgeren. Problemet er altså at jeg ikke får brukt spaken til å velge gir (fremover/bakover), og det er for meg ikke åpenbart hva som er problemet (annet enn at jeg er sikker på at problemet ligger rundt selve spaken/overgangen mellom spak og girvelger). Noen som har erfaring med lignende problem? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 11.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2016 Erfarte det samme da jeg var med å hente en seilbåt i Nederland. Interessant når man skulle gjennom slusene -:) løsningen for os var å rense "mekanikken" med wd40. Vi kom til girspaken fra baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
eirkabrev Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Hadde det samme problemet i sommer! Ubehagelig opplevelse da jeg nettopp hadde sluppet en fortøyningbøye og drev mot land! Ankeret fikk heldigvis tak i tide! Løsningen for meg ble å trekke metallhodet på enden av girwiren litt ut, hvorpå det kom et klikk og innkoblingen av giret fungerte som normalt igjen. Har ikke hatt noen problemer med den siden da, jeg skal imidlertid ta en grundigere titt på den i vinter Sitér dette innlegget Link to post
eivinddoe Svart 21.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2016 Takk for tips til løsning! Jeg prøver meg etter nyttår, så får vi se :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.