Jump to content

Tips til batterimonitor

TerjeFjern

Recommended Posts

Skal til våren  sette inn en batterimonitor for å kunne holde oversikt over batteribanken. Noen som har tips til en bra monitor? Ser ikke for meg at jeg kommer til å leke voldsomt med denne men ønsker bare å ha oversikt over forbruk og reststrøm på batterier.

Båten har 2 mototorer. Batteribank på 200Ah start og 400Ah forbruk.  Et solcellepanel blir også svært sansynlig montert i løpert av sommeren

Redigert av TerjeFjern (see edit history)

Har selv Victron sin som jeg synes fungerer bra. Kjøpt hos Farco (selges også hos seatronic.no)

Fordelen med den var at jeg kunne sette den inn i en ledig instrument åpning. Veldig fornøyd med den og den er enkel bruk

Ellers ser det ut som en del bruker Nasa sin (Litt større display og selges bl.a. hos seatronic.no)

BEP har også en som ligner litt på Nasa sin.

Fant også en fra Mastervolt som ligner på Victron sin.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...