v90 Startet 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2016 (redigert) Har fått litt rosa farge på oljen til trim systemet. Mistenker lekkasje, men er ikke helt sikker. Kan ikke se at nivået i tanken har steget eller minket. Båten ligger ute hele året. Hadde en hendelse i sommer. I veldig lav fart, i bare sig så traff jeg en stein med drevet. Tenkte med en gang dette blir dyrt . Drevet ble tiltet/tvunget opp i "beach mode". Men merket ingen til galt etterpå, ingen olje i sjøen. Tiltet ned drevet og alt fungerte normalt, ingen vibrasjoner. Fikk så båten opp på slip, skaden vises på bilde. Propellene var det ikke merker på. Go porsjon flaks tenker jeg . Kan dette ha noen sammenheng med at oljen er blitt rosa nå? Lurer også på om det er sjokk ventiler eller lignende siden drevet gav etter og spratt opp i "beach mode" Eller kan det være tetninger som sprengt? Fant dette rep settet på ebay. http://www.ebay.com/itm/291790306806 Er trim sylindrene grei å fikse eller må det investeres ! Redigert 17.Desember.2016 av v90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Hvordan ser slangene til trim ut? Hele og fine i overflaten? Var jo endel trøbbel med at de bobblet og svellet opp. Var vel både trim og styring.. årsmodell er drevet? -og er slangene byttet noen gang? ( ikke noe direkte svar på spørsmålet ditt, men bare et tips for å se over) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Du har hvertfall litt vann i oljen. Min mistanke er at simmeringene i sylindrene blei "sprengt" på grunn av trykksjokket når du hadde sammenstøtet med drevet. Det skal ikkje mange milliliterene til før olja ser missfarget ut, så om du ikkje hadde tenkt deg på verksted med det første, så eg tror ikkje det er noe fare for å skade indre deler i pumpa slik oljen er nå. Bare pass på at nivået ikkje øker eller minsker. Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 17.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Takk for tips og svar. Slangene er av den nye typen med glatt/blank overflate. Drevet er 3-4 år gammelt. Har tro på det du sier bellen. Håper det holder til vårpussen. Det har gått 6-7 måneder etter sammenstøtet før jeg merket vann i oljen. Jeg kan suge ut olje av tanken og helle på frisk olje og så kjøre trimmen for å berge pumpen fram til vårpussen. Noen som har renovert slik trim sylindre ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 3-4 år, da er det reklamasjon Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 3-4 år, da er det reklamasjon Ingen reklamasjon om det er selvforskyldt, tror det blir vanskelig å motbevise at dette ikkje er selvforskyldt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Jojo, om lekkasjen skyldes grunnberøring. Da er det ikke reklamasjon. Helt enig. Alternativet er jo å sjekke med forsikringen din. Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 17.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Hadde jo ikke tenkt på forsikringen. Er vel tvilsomt, men koster ingenting å prøve. Takk skal ta en telefon ;) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2016 Gjør det, hør med forsikringen. Du har sannsynligvis dekning for skade på drevet som følge av grunnstøting. Uansett er det lurt å melde ifra dersom det senere skulle vise seg at det er skadet, som ikke er "synlig" nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.