Jump to content

DPH trimsylinder mulig lekkasje?

v90

Recommended Posts

Har fått litt rosa farge på oljen til trim systemet. Mistenker lekkasje, men er ikke helt sikker. Kan ikke se at nivået i tanken har steget eller minket.

Båten ligger ute hele året.

bilde

Hadde en hendelse i sommer.  I veldig lav fart, i bare sig så traff jeg en stein med drevet. Tenkte med en gang dette blir dyrt :nonod:. Drevet ble tiltet/tvunget opp i "beach mode". Men merket ingen til galt etterpå, ingen olje i sjøen. Tiltet ned drevet og alt fungerte normalt, ingen vibrasjoner. Fikk så båten opp på slip, skaden vises på bilde. Propellene var det ikke merker på. Go porsjon flaks tenker jeg :yesnod:bilde

Kan dette ha noen sammenheng med at oljen er blitt rosa nå?  

Lurer også på om det er sjokk ventiler eller lignende siden drevet gav etter og spratt opp i "beach mode"

Eller kan det være tetninger som sprengt?

Fant dette rep settet på ebay. http://www.ebay.com/itm/291790306806

Er trim sylindrene grei å fikse eller må det investeres !

Redigert av v90 (see edit history)

Du har hvertfall litt vann i oljen. Min mistanke er at simmeringene i sylindrene blei "sprengt" på grunn av trykksjokket når du hadde sammenstøtet med drevet. Det skal ikkje mange milliliterene til før olja ser missfarget ut, så om du ikkje hadde tenkt deg på verksted med det første, så eg tror ikkje det er noe fare for å skade indre deler i pumpa slik oljen er nå. Bare pass på at nivået ikkje øker eller minsker.

Takk for tips og svar. Slangene er av den nye typen med glatt/blank overflate. Drevet er 3-4 år gammelt. 

Har tro på det du sier bellen. Håper det holder til vårpussen.

Det har gått 6-7 måneder etter sammenstøtet før jeg merket vann i oljen.

Jeg kan suge ut olje av tanken og helle på frisk olje og så kjøre trimmen for å berge pumpen fram til vårpussen.

Noen som har renovert slik trim sylindre ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...