Joltus Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 4000 i egenandel på en båt med verdi 8000 høres litt dårlig ut. Men motoren trekker verdien mye opp eller? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2016 ,, når den ligger ute har jeg alltid et tau på SB samt et på BB festet fra de nedre akterste pullertene og direkte bak inn i hovedstokken som holder uteriggerene. Da minker belastningen på uteriggerenes innfesting betraktelig og det er stort sett kun sideveis belastning samt belastning som presser uterigger inn mot samlestokk som tas opp. Ikke utover. 14 fot Askeladden har ingen pullere... noen modeller har vel innvendige bærehåndtak i plastikk men ellers kon øye i nesa og to lusne bak... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Hvis båten med motor er verdt rundt 10.000 (4.000 var litt under halve verdien hvios jeg fostod TS riktig) så vent til våren før du bestemmer deg siden returordning kan gi deg mer enn hva båten er vedt ved salg. Motoren tar du da av og selger separat. Min påstand (tror) er at dette er en type hendelse hvor den enkelte båteier må selv sørge for å være forsikret med KASKO! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MegaTrondy Svart 26.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 (redigert) 4000 i egenandel på en båt med verdi 8000 høres litt dårlig ut. Men motoren trekker verdien mye opp eller? Båt med motor er kasko forsikret for 16.000 kroner. Betaler 10 kroner mer for å ha kasko kontra ansvar, så det var ikke store forskjellen. Hvis ikke hadde jeg ikke brydd med med kasko på en gammel båt. Jeg snakket om verdi på selve båten uten motor. Kommer ikke til å gjøre noe spesielt med saken siden båten ikke er så dyr, og siden det er bare ser ut som litt skraper og avskallet gelcoat . Anlegget har likevel en stor svakhet. Jeg var nede senest i dag og da var en av utriggerne midt i anlegget løsnet slik min hadde gjort. De så over anlegget for 2 dager siden når de fikset min utrigger, og i dag har det altså løsnet en til. Når slikt skjer så ofte må man få spørre om hvem som har ansvaret. Det er surt å få skader på båten sin selv om det er en billig eller dyr båt, spesielt når den ikke har så store skader fra før. Jeg er for eksempel glad at "skuten" min var på land og ikke fikk skader. Sånn sett var det flaks at det var "vinterbåten" min som lå der og ikke "gliset". Jeg taper uansett penger på det. Det blir eventuelt større verditap på båten ved salg. Ikke minst mistet jeg en del dyre tau pluss to FG godkjente låser (brannvesnet fikk ikke opp låsene - bare ødelagte de) og en dyr vaier. Det er surt å måtte betale for at anlegget du betaler dyrt for å leie ikke er i god nok stand og skader båten din. Redigert 26.Desember.2016 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Snakket med noen i styret i dag. Jeg har ikke tenkt å lage noe sak angående båten min. Kom egentlig ikke fram til så mye annet enn at jeg fikk formidlet at jeg ønsker å finne en løsning på problemene med at de løsner. I går var det 7 utriggere som hadde løsnet. Det er ikke bare de på enden som løsner, men de midt i. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Dette anlegget høres definitivt ikke trygt ut. Hva legger du i at de nye utriggerene løsnet? Slik som med dim som gikk rundt, eller at de så langt bare er løsnet fra skinnen? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 (redigert) Redigert 27.Desember.2016 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.