Kjetil1 Svart 26.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2016 Yalmar motor er å foretrekke Fasinerende hvordan det alltid kommer helt andre svar enn det trådstarter spør om. Det blir som å spørre om er Gilde eller Fjordland kjøttdeig best? Og få til svar at marsvin er triveligst dyr i bur... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Teerex Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Fjordland lager visstnok kun ferdigprodukter og ikke rå kjøttdeig. Sitter akkurat nå og spiser Fjordland svenske kjøttboller så kom bare til å tenke på det Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
okeido Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Volvo penta motoren som går ut på dato? Arrester meg gjerne etter 20 år begynner deler å bli vanskelig å oppdrive spesielt av volvo penta forhandlere? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 VP KAD43 - vanskelig å få tak på deler? Det er så få deler på en KAD43 som er unike for denne motoren at det problemet mener jeg er mer styrt av KAD44/300 deletilgang som ble solgt frem til ca 2005. Brukte deler er det også god tilgang på vil jeg mene. Typiske service og slite deler har også andre enn VP i sitt sortiment. Er for egen del ikke bekymret for deletilgang for de neste 10 år. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Bare til info Kamd 43 ble også levert i 2005, kjøpte nemlig ny båt i 2005 med denne motor, så det er ikke så veldig lenge siden den gikk ut av produksjon. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 (redigert) Nyttig info brs. (trodde selv at produksjonen stoppet i 2003) Noen som har en liste over når den enkelte Volvo Penta motor gikk ut av produksjon ? (det virker som mye vanskeligere å finne på nett enn produksjons-start) Redigert 27.Desember.2016 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2016 Båtmagasinet 5/2005 "Vi kjørte en av de siste båtene som blir levert med Volvo Pentas gamle KAMD 43 motor" http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-saga-315-testet-ved-statt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
frdrk_k Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 henger meg på her kjapt, egentlig med synspunkter, da det ligger en vurdering med å kjøpe en Riviera 925 med drev og kad 43 i kjelleren. tanken er da om dette er tilstrekkelig, eller at den vil slite mer eller mindre. det er endel lapper opp for å få en 290 yanmar og strak aksling sånn sett. men som spørsmålet, blir en 43 maskin for lite ? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 28.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2016 Vil tro en Kad 43 blir snau på en Riviera. Men se om du få en prøvetur og test. Kad 300 er nok et bedre valg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.