PartyB Startet 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2016 Har en Rana 17 som jeg skal kjøpe en båthenger til. Jeg kommer til å bruke hengeren 2 ganger i året (sjøsetting og opptrekk av båten). Det er ca. 5 km å kjøre for å sjøsette båten. Båten veier ca. 450kg inklusiv påhenger/tank. Er det noen som har en henger å anbefale? Bør jeg gå for henger som tar båt opp til 17 eller 18 fot? Vurderer BK hengeren P0716T eller Tiki BS 700R. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 Jeg har hatt den BK-hengeren selv på forrige båt og har kjørt den noen 10.000 kilometer. Strålende fornøyd. Tikien er sikkert grei den også, din bruk høres ikke videre ekstrem ut og på papiret er disse to ganske like. Bare la være å kjøre hjullagrene ned i vannet så blir dere nok lykkelige sammen uansett. ;) Om hengeren tar 17 eller 18 fot er strengt tatt ikke veldig viktig, så lenge du ikke får alt for langt overheng bak og det finner du først ut av når du har prøvd. Du må uansett prøve deg frem med å flytte tårnet frem og tilbake for å få riktig kulevekt. (Kulevekten står i bilens vognkort). Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
PartyB Svart 30.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 Takk for tilbakemelding. Tok et par telefoner til leverandørene i dag. Det virker som om de er ganske like, bortsett fra at BK hengeren er 20cm bredere. Mulig at det gir bedre stabilitet. Tiki hengeren har en en safety stopp på vinsjen, kan jo være nyttig. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 (redigert) Har en Rana 17 som jeg skal kjøpe en båthenger til. Jeg kommer til å bruke hengeren 2 ganger i året (sjøsetting og opptrekk av båten). Det er ca. 5 km å kjøre for å sjøsette båten. Båten veier ca. 450kg inklusiv påhenger/tank. Er det noen som har en henger å anbefale? Bør jeg gå for henger som tar båt opp til 17 eller 18 fot? Vurderer BK hengeren P0716T eller Tiki BS 700R. Tiki har også fått en ny modell i år , (lik Tiki BS 700 R,) men som heter BS 750 RB. Denne har brems, så du kan jo holde 80km/t på landeveien. Uten brems har du jo bare lov til å kjøre i 60 km/t. Redigert 30.Desember.2016 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 30.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2016 Hei! Jeg hadde samme båt i 9-10 år og brukte henger som transport noen km hver vår og høst i forbindelse med utsett og opptrekk. Jeg hadde en henger fra Tysse som jeg kjøpte ny i 2007. Fant ut at jeg klarte meg godt med en henger uten brems siden jeg bare kjørte noen få km. Men jeg satte stor pris på at den hadde såkalt "selvjusterende vugge". Det gjorde at jeg kunne klare å få båten opp på hengeren alene uten hjelp fra andre. Sitér dette innlegget Link to post
PartyB Svart 31.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2016 Takk for tilbakemeldinger. Er det noen som har erfaring med Tiki BS 700R? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2017 Hei! Jeg hadde samme båt i 9-10 år og brukte henger som transport noen km hver vår og høst i forbindelse med utsett og opptrekk. Jeg hadde en henger fra Tysse som jeg kjøpte ny i 2007. Fant ut at jeg klarte meg godt med en henger uten brems siden jeg bare kjørte noen få km. Men jeg satte stor pris på at den hadde såkalt "selvjusterende vugge". Det gjorde at jeg kunne klare å få båten opp på hengeren alene uten hjelp fra andre. Så lenge man bare bruker hengeren til en båt, er det vel like bra og stabilt med faste støtter og vugge bakerst( om det ikke var det du mente da)? Ellers har jeg hatt to respo/hss- hengere og vært veldig fornøyd med de. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.