Per-Arne Startet 2.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2017 Har en 2016 mod Yamaha 9,9 Sport (HMH) på en 2016 Pioner 14 med konsoll. Trenger: - fjernkontroll boks(kan monteres høyre eller venstreside) - gir og gass kabel(Lengde?) - monteringsett for kabeloverføring til gass og gir på motor - overgang styrekabel til motor( L formet stag ) - ??? Trenger ikke flytte dødmannsknapp til fjernkontrollen. Vil tro at det kun er monteringssettet som er spesifikt for Yamaha. Ser at flere fjernkontroller(f.eks yamaha 703) har en 10 pin kontakt mot motor. Men jeg trenger kun gass/gir kabel, ingen ledning forbindelse som jeg antar er for trim og elektrisk start etc. Hva betyr dette med gass push pull på fjernkontrollen på en 9,9 Sport? Noen som har forslag til rimelig pakkeløsning på dette? Gjerne med varenummer i en nettbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 Hei Per-Arne, ser du ikke har fått så mye respons på det du lurte på. Kan ikke gi deg den pakkeløsningen du vil ha, men du kan få ett alternativ og en liten oppklaring... også henger sikkert noen seg på Hva betyr dette med gass push pull på fjernkontrollen på en 9,9 Sport? Den kontrollen som følger med din motor i elstart utførelse kan kun benyttes på høyre skrogside eller venstre side av konsoll. Mekanismen på 2015/16 kan ikke snus... (uten betydelige inngrep og god finmekanisk innsikt) Med push så menes at man gir gass når spaken beveges i fartsretning og mekanismen skyver wire INN i kontrollkabel. Med pull så menes at man gir gass når spaken beveges i fartsretning og mekanismen trekker wire UT av kontrollkabel. Det vrimmler av sleggemekk og dårlige råd rundt ombygginger av kontrollere til Yamaha. Vær forsiktig. Mange av de bastante uttalelsene kommer nok av at man har prøvd løsninger på eldre Yamaha kontrollere og fått det til... men dagen modeller er bygget på en helt annen måte, så det som var fakta i 1994 er bullshit i dag. Sorry. Det finnes 5 ulike partnummer for noe som ser ut som samme kontroller. Stor og liten plugg, med og uten trim/tilt og push og pull... så her er det lett å gå seg vill Ny orginal Yamaha kontroller laget til din motor koster 1000kr på finn og ca 2700kr i butikken. (Dyr å sende fra US og den koster nesten det samme som i Norge) Kontrollkabel ville jeg kjøpt hos forhandler, da får du prøve til du har rett lengde og det er kjekt. Montasjesettet kjøper du billigst på ebay eller nettbutikk. Men spør din lokale forhandler først, jeg får ofte kjøpt et sett som mangler en dings for god pris også får jeg tak på dingsen et annet sted.... ikke alltid du trenger alle deler til din motor... L-staget finner du også på finn eller i nettbutikk. Lykke til (husk kontrollene ser like ut men kan være helt feil til ditt bruk ) -kan noen sørge for litt pakke-pris-hjelp til Per-Arne, please Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 Du kan regne med ca 6200,- ( + -) for fjernkontroll tilbehøret ink. mva. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2017 Arny, er dette Yamaha utstyr hos forhandler i Norge ? Sitér dette innlegget Link to post
Per-Arne Svart 4.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Da har jeg lest, ringt og googlet og kommet frem til følgende: - fjernkontroll boks(kan monteres høyre eller venstreside i konsollen). Koster fra 1200 kr, original Yamaha 703 på finn.no til 1800 kr (bruker kun det mekaniske ikke kabel). Skal trolig ha Pull utgave.- gir og gass kabel: Her er det UltraFlex som gjelder, trenger trolig 8 fot kabel. Flak prod nr 1002208 til 239 kr pr stk.- monteringsett for kabeloverføring til gass og gir på motor, skal koste noe over 1000 kr. Orginal Yamaha, eller kanskje uorginal.- overgang styrekabel til motor( L formet stag ) pluss festeanordning på motor som staget festes i, noe rundt 1000 kr Tilsammen noe rundt 4500 kr Flak har mange sider i sin katalog, som kan lastes ned fra nettet, om dette. http://ipaper.ipapercms.dk/Flak/Katalog2016/ Maritime har også billig fjernkontrollboks. Og de har monteringssett til 1099 kr: https://www.maritim.no/ultraflex-delepose-kit-14b-for-yamaha-10hp-15hp-4takt#.WGzIzWczVaQ Men alle delene skal passe og passe sammen. Har snakket med en lokal butikk som kanskje kan gi et godt tilbud på en pakke. Og som kjenner Yamaha og Pioner, så da bør det passe sammen. Nyttig å sjekke finn.no og tilsvarende båter/motor. Fant flere forskjellige fjernkontrollbokser montert i en slik Pioner konsoll og jeg fant monteringsett påmontert lik motor. Sitér dette innlegget Link to post
steppdeck Svart 3.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2017 Jeg betalte såvidt under 1600,- for originalt monteringssett for gear/gass til 9.9 sport forrige uke. 6AH-48501-00 Da var det med støttebraketter for wire'r, skruer, en ledningsstubb for å flytte stoppbrytern og et blendelokk for å smette inn der gassarma er festet. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 22.September.2021 Link til dette innlegget Svart 22.September.2021 steppdeck skrev On 3.3.2017 at 14.20: Jeg betalte såvidt under 1600,- for originalt monteringssett for gear/gass til 9.9 sport forrige uke. 6AH-48501-00 Da var det med støttebraketter for wire'r, skruer, en ledningsstubb for å flytte stoppbrytern og et blendelokk for å smette inn der gassarma er festet. Hvor kjøpte du dette til den prisen? Hva med styre armen? Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 22.September.2021 Link til dette innlegget Svart 22.September.2021 Jeg kjøpte komplett gass/gear brakett kit til min Yamaha 2006mod 9.9hk på Ebay fra Australia for 600kr(vedlagt bilde), orginalt Yamaha koster vel 10× så mye. Du finner nok også til din 4-takter på Ebay :)) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.