enslagsgjest Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 Bitteliten skrev for 2 timer siden: Vi har en standard ink jet printer/scanner fra canon ombord. Den har eget wifi. Utfordringen er at blekkpatronene tørker ut. Legger de i zip lock pose nå. Noen som har bedre tips? Kjøp laserskriver. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Popeye70 Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 7 minutes ago, enslagsgjest said: Kjøp laserskriver. For dokumenter osv så er laserskrivere helt topp, men hvordan er de på f.eks. utskriftskvalitet på fotoutskrifter for innramming og veggoppheng? Kan de konkurrere med blekk? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ivar Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 litt humor; han her har nok hatt sin andel med printer-frustrasjon https://theoatmeal.com/comics/printers Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hulda Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 Ikke humor i det hele tatt. Det er beskriving av min HP Laser/printer/scanner. Det beste er å snakke alvorlig med maskinen. Love å pælme'n ned i hagan fra tredje, om den ikke oppfører seg. Kanskje vanskelig i urbane strøk. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 @Popeye70 Laser kan vel ikke konkurrere med blekk på bilder, men det er vel heller ikke hovedbruksområdet på en langtur (?). Trodde printeren skulle bli brukt til innsjekldokumenter eller lignende. Hvis printeren skal brukes som fotoprinter hadde jeg heller kjøpt en Canon Selphy som bare bruker en stor blekkpatron og holder lenge uten bruk. https://www.clasohlson.com/no/Canon-Selphy-CP1300-trådløs-fotoskriver/p/38-7643-1?gclid=CjwKCAiA3OzvBRBXEiwALNKDP7hVvm7W8QFx1dlj5pAZniWyczKQIx4N53uOkdTq3fnbBUroGXOWQxoC8HEQAvD_BwE Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Popeye70 Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 (redigert) Sidespor: Vi byttet nylig bredbåndsleverandør, og i den sammenhengen byttet jeg samtidig til ny trådløs løsning (Ubiquiti UniFi, here we come!). Den siste dingsen som ble flyttet fra gammelt til nytt nett var printeren, fordi det er så j*vla knotete å sette opp wifi på printeren. Det tok nesten to måneder før jeg gadd å ta jobben. Selv etter at den gamle internettlinjen var kuttet stod det et eget wifi og snurret, men uten internett, bare for å tilby print. Så hver gang noen i huset skulle printe måtte de bytte til det gamle nettet, skrive ut og bytte tilbake til nytt nett igjen. Utskriftsmengden ble i hvert fall redusert, fordi man gadd bare å bytte nett frem og tilbake hvis det var helt nødvendig å skrive ut... Redigert 19.Desember.2019 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Faxen Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 Hulda skrev 11 minutter siden: Kanskje vanskelig i urbane strøk. Lei deg helikopter, slipp fra 1000 meters høyde. Problem solved! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Popeye70 Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 1 minute ago, Faxen said: Lei deg helikopter, slipp fra 1000 meters høyde. Problem solved! Konspirasjonsteori: Du kaller deg «Faxen», og prøver bare å bli kvitt din nyere og mer moderne konkurrent printeren. Fax var jo kornete og svart/hvitt, mens print er fint og flott. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ivar Svart 19.Desember.2019 Del på Facebook Svart 19.Desember.2019 Hulda skrev 1 time siden: Det beste er å snakke alvorlig med maskinen. Love å pælme'n ned i hagan fra tredje, om den ikke oppfører seg. Kanskje vanskelig i urbane strøk. Noen duppeditter er så konsekvent kranglete at man ser med glede fram til den dagen at man kan smadre dritten i fillebiter, nanopartikler og mikroplast Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Barbaria Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 Kan en ikke bruke noe slikt? https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/skriver-og-skanner/laserskriver/hp-laserjet-pro-mfp-m28w/1004508.11062/ Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Popeye70 Svart 20.Desember.2019 Del på Facebook Svart 20.Desember.2019 (redigert) 2 hours ago, Barbaria said: Kan en ikke bruke noe slikt? https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/skriver-og-skanner/laserskriver/hp-laserjet-pro-mfp-m28w/1004508.11062/ Selvfølgelig kan man det. Laserprintere har blitt latterlig billige de siste årene, og denne får bra score hos f.eks. Komputer: https://test.komputer.no/test/skriver/hewlett-packard-hp/hp-laserjet-pro-mfp-m28w/ Edit: Fjernet sutring om at den ikke har WiFi, fordi den har WiFi - jeg var bare litt for kjapp når jeg leste techspec... Redigert 20.Desember.2019 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 On 12/18/2019 at 5:42 PM, Popeye70 said: Etter en opprydding på jobb la jeg til side en sånn ramme (med DVD-spiller), i tilfelle jeg skulle få bruk for den. Rammene passer til M92p/M93p og M700/M710/M720 så vidt jeg vet.. Hvis jeg ikke ender med en slik PC selv så kan den gis bort til et trengende PB-medlem. Jeg plukker opp en gammel tråd... I går snublet jeg over 3-4 ThinkCentre M93p som er tatt ut av tjeneste på jobb. Jeg er noe usikker på techspec, men maskinene har Core i5-prosesser og 4 eller 8 GB minne og fungerer. Hvis de fremdeles er tilgjengelig (dvs hvis ingen andre har snappet dem før meg) så er de tilgjengelige for BP-medlemmer som vil ha en liten PC hjemme eller i båten. Jeg har ikke flere DVD-rammer (som ble ble nevnt i posten jeg siterer), men strømforskyning for 220V følger med. Usikker på om maskinene har gyldig Windows-lisens, men det kan jeg sjekke ut. Send PM hvis interessert. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Careka Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 (redigert) Billig og liten, https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167211761 men jeg så en mintre type en denne nede i en el bitukk i spania, da vi var på tur. den var like lag som en A4 ark, og rund som et rør på ca 1.5 tomme. så måtte du mate et og et ark in på toppen. synd at jeg ikke kjøpte den. finner den ikke når eg googler. Redigert 13.Februar.2020 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
finnarne Svart 14.Februar.2020 Del på Facebook Svart 14.Februar.2020 (redigert) Ikke rund, men mindre en HP: https://www.brother.no/printers/portable-printers/pj-723 Ikke billig heller. Og Termoskriver, så dyre, dårlige utskrifter Redigert 14.Februar.2020 av finnarne (see edit history) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Steini Svart 14.Februar.2020 Del på Facebook Svart 14.Februar.2020 Eg er litt i samme beite sjølv. Så kjekt å følge litt med her. Kom over ein slik epson sak, som ser ganske grei ut også: https://www.elkjop.no/product/data/printer-og-tilbehor/82426/epson-workforce-wf-110w-barbar-skriver?&scid=SEM6279&gclid=EAIaIQobChMI64vBl8vQ5wIVCc93Ch2IMAUGEAQYCCABEgKQw_D_BwE&gclsrc=aw.ds# Har også søkt litt rundt for å finne laptop som bruker lite strøm, men for min del har det endt opp med rasperry pi, til kartmaskin. Så blir det også pi til mediasenter, samt ein pi til andre system ombord. Men leiter litt etter passende skjermer enda (5 /12 eller 24 v) Så får eg heller bruke ein kraftig laptop dei få gangene den trengs. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Barbaria Svart 17.Februar.2020 Del på Facebook Svart 17.Februar.2020 Vi mer AIO (all in one) hvor man har både print/skann/kopi. Som nevnt tidligere har blekk har en tendens til å tørke ut og patronene er dyre som skam. Mange fargeblekkskrivere kan heller ikke skrive ut med kun sort patron installert. Vi ser heller ikke behovet for 12v siden papirer gjerne hører til på land. For 12v PC kjører vi i tillegg til laptop en vifteløs Asrock Beebox med OpenCPN. Dette er en liten sak som er enkel å demontere og går inn i safen når vi ikke er i båten. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Bitteliten Svart 17.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2020 Jeg har alt på 220v. En liten Biltema inverter er alt som trengs. jeg legger blekkpatronenen i zip lock pose mellom hver gang de brukes. Presser ut lufta når den lukkes. Så langt hat det funket ok. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 10.Mars.2020 Del på Facebook Svart 10.Mars.2020 (redigert) Da var denne laserprinteren installert og klar. Jeg er godt fornøyd så langt, printer, scanner og kopierer trådløst som en drøm. Veldig liten til å være en AIO. Anbefaler å laste ned manualen fra HP og HP Smart app (Apple). Redigert 10.Mars.2020 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
ebonita Svart 10.Mars.2020 Del på Facebook Svart 10.Mars.2020 Hade tidigare flera bläckstråleskrivare som jag hade bläcktorkningsproblem med. Ersatte med en Samsung C-460 Multifunktions-laser skrivare med scanner 2014. Kostade väl ett par tusenlappar. Använder den givetvis bara sporadiskt men har hur som helst aldrig haft något minsta problem med den. Står i båten året runt. Båten står i hall på vintern och det är nästan aldrig minusgrader där. Enda man måste vara medveten om är att den drar rätt mycket ström under några sekunder i början när man sätter på den vilket fick min 500W Mastervolt datorinverter att kugga ut. Kanske är detta typiskt för laserskrivare? Min 2000W Mastervolt Mass Combi klarar däremot av startströmmen (eller såklart genset eller landströmmen). Skriver och skannar bra. Kompakt format för båtbruk. Kan rekommenderas. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.