Jump to content

Edit History

Nord West 420

Nord West 420

Siden det blir mye snakk om E-coli. 

E-Coli: Bakterien hjelper oss til å fordøye maten vi spiser og lager vitaminer vi er avhengig av så generelt er den en gode. Det vi frykter er farlige E-coli som generelt ikke lever lenge utenfor tarmsystemet og svært kort i ugjestmilde forhold som sjøvann i utvannet konsentrasjon iblandet typiske rensemidler. 

Jeg ser for meg at det bør stilles krav til at det gjøres en provosert måling ved at det slippes noen ekstreme septikter med e-coli fortløpende utenfor en strand. (med strøm/vind mot strandsonen) Noen med eddik. andre med klorin som båtfolk typisk bruker i septik. Klarer man å måle at farlige e-coli bakterier overlever dette, overlever saltvannet og overlever sola og deretter driver inn i strandsonen så kan forbudet modifiseres. Dersom man ikke klarer å måle farlige bakterier eller annet "søppel" i strandsonen 300 meter ifra så får man modifisere forbudet av evt. andre grunner.  At dette ikke kommer til å skje skyldes vel at en fornuftig biolog vil skjønne at det er et håpløst prosjekt å finne en eneste e-coli som stammer fra en båt 300m unna. 

Nord West 420

Nord West 420

E-Coli: Bakterien hjelper oss til å fordøye maten vi spiser og lager vitaminer vi er avhengig av så generelt er den en gode. Det vi frykter er farlige E-coli som generelt ikke lever lenge utenfor tarmsystemet og svært kort i ugjestmilde forhold som sjøvann i utvannet konsentrasjon iblandet typiske rensemidler. 

Jeg ser for meg at det bør stilles krav til at det gjøres en provosert måling ved at det slippes noen ekstreme septikter med e-coli fortløpende utenfor en strand. (med strøm/vind mot strandsonen) Noen med eddik. andre med klorin som båtfolk typisk bruker i septik. Klarer man å måle at farlige e-coli bakterier overlever dette, overlever saltvannet og overlever sola og deretter driver inn i strandsonen så kan forbudet modifiseres. Dersom man ikke klarer å måle farlige bakterier eller annet "søppel" i strandsonen 300 meter ifra så får man modifisere forbudet av evt. andre grunner.  

Nord West 420

Nord West 420

E-Coli: Bakterien hjelper oss til å fordøye maten vi spiser og lager vitaminer vi er avhengig av så generelt er den en gode. Det vi frykter er farlige E-coli som ikke lever lenge utenfor tarmsystemet. 

Jeg ser for meg at det bør stilles krav til at det gjøres en provosert måling ved at det slippes noen ekstreme septikter med e-coli fortløpende utenfor en strand. (med strøm/vind mot strandsonen) Noen med eddik. andre med klorin som båtfolk typisk bruker i septik. Klarer man å måle at farlige e-coli bakterier overlever dette, overlever saltvannet og overlever sola og deretter driver inn i strandsonen så kan forbudet modifiseres. Dersom man ikke klarer å måle farlige bakterier eller annet "søppel" i strandsonen 300 meter ifra så får man modifisere forbudet av evt. andre grunner.  

Nord West 420

Nord West 420

E-Coli: Bakterien hjelper oss til å fordøye maten vi spiser og lager vitaminer vi er avhengig av.

• Create New...