Jump to content

Edit History

"Mathilde"

"Mathilde"

Jobber ikke i renovasjon jeg heller, men jeg har litt kjennskap til kompsteringsprosessen i "snurredass" med fire kammer (hytte). Vanligvis byttes det til nytt kammer en gang i året, eller noe rundt der. Det er da lagt opp til at prosessen får 2-3 år på seg, og vil være ferdig kompostert etter det. Selvfølgelig ikke samme prinsipp som toalettet Pinkvin benytter seg av, MEN det sier kanskje noe om hvordan den slags avfall bør/skal håndteres(?)

Og bare så det er nevnt, på hytta har vi urinseparasjon. Urinen går altså ikke i tanken, men til infiltrasjon i eget anlegg. Her kanskje også en viss parallell til Pinkvins system(?)

"Mathilde"

"Mathilde"

Jobber ikke i renovasjon jeg heller, men jeg har litt kjennskap til kompsteringsprosessen i "snurredass" med fire kammer (hytte). Vanligvis byttes det til nytt kammer en gang i året, eller noe rundt der. Det er da lagt opp til at prosessen får 2-3 år på seg, og vil være ferdig kopostert etter det. Selvfølgelig ikke samme prinsipp som toalettet Pinkvin benytter seg av, MEN det sier kanskje noe om hvordan den slags avfall bør/skal håndteres(?)

• Create New...