Viksund Bravo Startet 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2017 Har noen erfaring med å lime pads til Snap daviter i hypalon mot jolle i pvc? Har ikke lyst til å kjøpe nye pads om jeg kan slippe. Ser weaver sine er i hypalon, men primet for å kunne brukes mot Pvc. Noen som vet hva slags primer dette er? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
alfaalfa Svart 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 (redigert) Du finner primer, lim og weaver produkter på http://www.tender.no Det er Polymarine som er produsent Redigert 7.Januar.2017 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 7.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 Takk, men greier ikke se hvilken primer jeg må kjøpe der isåfall? Regner med jeg må prime hypalonen og bruke pvc lim? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
alfaalfa Svart 7.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 Hypalonfestene står at er innsatt med hypalonlim som gjør de klare for PVC lim om båten er i PVC. Se reportasje i Båtmagasinet på siten. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 7.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2017 Ja, men jeg har pads i hypalon som er et annet fabrikat. Så regner med de ikke er satt inn med primer på forhånd...? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
alfaalfa Svart 8.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2017 Slik jeg forsto det vil det bety at du først kliner inn med hypalon lim. Lar det tørke og har på ett lag til før du har på PVC lim og fster til PVC på båt. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 8.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2017 OK, flott. Da blir det nok den løsningen :-) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
alfaalfa Svart 9.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2017 Fant denne beskrivelsen for hypalon fester på PVC båt; FOR PVC DINGHIES ONLY! Pre preparation – The back of the rubber pads will need to be primed with a thin layer of Hypalon adhesive before proceeding with instructions for using PVC adhesive to mount on PVC dinghy Deretter rense plassen du skal montere på med rett løsemiddel, deretter lime. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 9.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2017 Flott, takk. Sendte en Mail til leverandør som sa det samme idag. Så da primer jeg med lim for hypalon, og limer med lim for pvc når det har tørket. ? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.