Astor Startet 20.Juni.2005 Del på Facebook Startet 20.Juni.2005 Våre tilbakemeldinger tilsier at neste års treff skal foregå på Eiken i Horten Indre havn. Muligheter for flere brygger antydet Camilla på pensjonatet. En idyllisk plass som passer båtfolket perfekt. Men som vi alltid gjør her på Baatplassen, vi er demokratiske. Derfor kom med din mening her og nå. Noen ønsket også et høsttreff. Det tar vi i en annen poll litt senere. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Krapyl Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Hvorfor ikke et rally? Samling i Horten, over til Hvaler, videre til Koster, fortsett til Verdens Ende og så tilbake til Horten. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 (redigert) Hvorfor ikke et rally? Fordi jeg ikke har "rallybåt". Fra hjemmehavn til Horten osv. osv. osv. osv. i 6 - 7 knop på en vanlig helg?? Ikke særlig sosialt å befinne seg i båten ute på fjorden alene hele helgen. Men jeg regner med at det var en fleip. Stemte på samme sted, samme tid neste år, har neppe flyttet til Stavanger før det. Året etter satser jeg på et sted nær Stavanger! Lars H. Redigert 20.Juni.2005 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 20.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Hvorfor ikke et rally? Samling i Horten, over til Hvaler, videre til Koster, fortsett til Verdens Ende og så tilbake til Horten. <{POST_SNAPBACK}> Ideen er god men jeg tror neppe det blir gjenomførbart på en helg. Vær og vind kommer også inn. Hva med de som må putre utover i 6-7 knop for å komme til Horten med retur på søndag? En slik kortesje hadde vært et godt minne å ha med seg hvis man hadde en liten uke på seg. Selv stemte jeg for Eiken neste år til samme tid. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Eiken er stedet, samme helg som i år Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 nei Eiken var helt topp været var helt vi hadde det ellers så funka alt og ingen bare fryd og gammen same presider next year plaese Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Jeg stemte samme tid og sted til neste år. Eiken var et hyggelig bekjentskap. Et perfekt treff spør du meg. Gjør de nødvendige avtaler allerede nå Astor, også med ham der oppe med tanke på været Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gunga Din Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 (redigert) Gjør de nødvendige avtaler allerede nå Astor, også med ham der oppe med tanke på været <{POST_SNAPBACK}> Er ikke det Thors avdelning? o sköta dom vertikala förbindelserna......?? förövrigt så röstade jag oxo på samme plass o tid neste år !! Redigert 20.Juni.2005 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
OT-flyktning Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Stedet er ok med hensyn til at flest mulig skal ha mulighet for å komme. Temmelig sentral for Oslofjorden. Fasilitetene likeså enn om mer strøm og vann hadde vært en fordel. Men denne helgen måtte jeg gi avkall på et St Hans fest i naboskapet som vi har vært med på hver sommer i ca 15 år. Er det ikke en vanlig problemstilling for andre også - at St Hans feires typisk denne helgen dersom man ikke feirer den på selve kvelden? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Er det ikke en vanlig problemstilling for andre også - at St Hans feires typisk denne helgen dersom man ikke feirer den på selve kvelden?Bommer du ikke litt nå Andreas? Neste helg er da nærmere Sankthans? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krapyl Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Nå mente ikke jeg sånn Petter Solberg rally. Jeg mente sånn som engelskmennene har. En slags eskadreseilas. Jeg går ikke noe stort raskere enn 6-7 knop jeg heller. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Ketil M Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Kommer ikke på noen Norske uttrykk som er dekkende, men på "utenlandsk" kan det sies på flere måter; Never change a winning team, don't fix it unless it's broke etc, etc. Det må bli samme sted og samme tid for meg også. Mvh Ketil Morstøl Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Eiken må da være noe av det bedre når det gjelder båttreff .Vi kan grille og og spille litt musikk utover natta uten og forstyrre noen da det er to brygger der og flere skulle hun fixe neste år .Det med strøm ser jeg ikke det helt store problemet i,fikk jo satt inn slik at vi kunne ha på batteriladeren (trang kansje det jeg da vi spilte litt musikk) pluss at vi starta opp motor for og få varmt vann ,felles start klokka 16.00 til 1700 .Folk kan gå opp på Eiken og spise og ta en dursj osv.... Trudde Astor gjorde mer eller mindre en avtale med Camilla , men flertallet bestemmer kansje .Men nå som vi har hatt et meget vellykket treff på Eiken hos Camilla og hun har fått opp Baatplassvimpel , da blei hun offisiel Baatplasstreffsted . Sikker mye som kan gjøres på andre måter , vi snakka litt om store felles griller og kansje en eller to som kunne spilt opp til dans på brygga osv osv .Men etter det jeg fikk med meg var alle MEGET GODT FORNØYDE .Så da er det bare og se hva som sjer .......' ' Tine II nå også kalt DJ Tine Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
enter4u Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Ja samme plass og samme sted er perfekt for meg. Men husk. Ikke alle kan være på brygga samtidig . Dem som var der vet hva det dreier seg om. Hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 (redigert) Tine II nå også kalt DJ Tine <{POST_SNAPBACK}> Det med strøm ser jeg ikke det helt store problemet i,fikk jo satt inn slik at vi kunne ha på batteriladeren (trang kansje det jeg da vi spilte litt musikk) Ikke no' problem... Ettersom jeg jobber i lyd-bransjen, kan lydanlegg i Kilowatt klassen medbringes til felles nytelse neste år .. Spiller gitar selv, og kansje er det flere musikere iblant oss? Det hade vært no' det: Båtplassen bandet! Mvh Ketil Morstøl. Redigert 20.Juni.2005 av Ketil M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Tine II nå også kalt DJ Tine <{POST_SNAPBACK}> Ikke no' problem... Ettersom jeg jobber i lyd-bransjen, kan lydanlegg i Kilowatt klassen medbringes til felles nytelse neste år.. Spiller gitar selv, og kansje er det flere musikere iblant oss? Det hade vært no' det: Båtplassen bandet! Mvh Ketil Morstøl. <{POST_SNAPBACK}> Vi hadde et kjempetreffkoselig treff ja, men akkurat lydanlegg i KW-klassen kan jeg utmerket godt klare meg uten. En gitar og/eller et trekkspill derimot - se det synes jeg passer inn i opplegget. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
OT-flyktning Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Bommer du ikke litt nå Andreas? Neste helg er da nærmere Sankthans? Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Jo, er nok klar over det, men siden min nabo hadde festen denne helgen, trodde jeg kanskje at det var tradisjon å legge den alltid til helgen FØR og ikke til NÆRMESTE helg. Kanskje han hadde noe annet å gjøre neste helg. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Vi hadde et kjempetreffkoselig treff ja, men akkurat lydanlegg i KW-klassen kan jeg utmerket godt klare meg uten. En gitar og/eller et trekkspill derimot - se det synes jeg passer inn i opplegget. mvh FredT <{POST_SNAPBACK}> Hadde jo mulighet til og velge en brygge med musikk og en uten iår da . Jeg hadde frem forslag på og skaffe en trekkspillgubbe og kansje en med gitar . Neste år , vis inntresse skal jeg sikkert skaffe en på trekkspill .Men litt av poenget her er vel at dette skal koste minst mulig og gjerne gratis , men ikkeno er umulig . Tine II beklager vis det blei for mye musikk, men gjorde stort sett det jeg blei bedt om av folka på brygga håper ikke det blei for mye , men da hadde vel folk sagt ifra tipper jeg . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Jorg-1 Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Helt klart en vinner.....dette med Eiken. Nå blir det vel en ny sammensetting av en ny komite som kan evaluere årets treff og få til det siste lille med fellesgrill som er tent fra f.eks kl 19.00 til 21.00 samt noe partylys rundt plassen pluss partytelt osv. Jeg håper på....og har allerede stemt samme sted og samme tid neste år. Stiller meg disponibel til litt komitearbeid neste år også selv om jeg kom litt til kort iår. Astor gjorde en kjempejobb både før og under treffet. All honnør til han...og håper han stiller til neste år også i komite. Håper mange av oss møtes utover sommeren. God båtsesong kjære båtvenner. Mvh Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Astor Svart 20.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Når det gjelder dette med musikk så jo smaken som baken. Unge som eldre likte musikken til TINE II. Kanskje ikke alle men jeg fikk gode tilbakemeldinger på det vi kan kalle improvisert musikkvalg. Komiteen hadde ikke lagt opp til noe underholdning av noe slag. Det ene fallt naturlig mot det andre. Klart vi kan ha en trekkspillgubbe neste år. Men også dette lar seg kombinere mot TINE II sin musikk. En ting er helt sikkert: Vi finner på noe som skal bli hyggelig. Hilsen Inge Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Jeg stiller meg til disp. hvis det trengs! Har allerede en del tanker om neste treff, skal notere etterhvert. Astor er jo og regne for primus motor, veldig dyktig syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Astor er sjef neste år også ,blei jo valgt i år på treffet han Men stiller gjerne opp og drar igang treff jeg også , vis det trengs hjelp av mine lille kaliber . Nå er det jo en stund til da men det er aldrig for tidlig og starte planlegging . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Syvert Svart 20.Juni.2005 Del på Facebook Svart 20.Juni.2005 Hei Eiken-treff-folket! Takk for et kjempetreff!!! Det er svært lenge siden sist jeg har kost meg og slappet av i så hyggelig lag. Jeg kom inn i hjemmehavnen i Bestumkilen sent i kveld og kastet meg inn på Baatplassen for å lese tilbakemeldingene. Takk til Astor og komiteen for et flott arrangement som selvfølgelig må legges til Eiken også neste år! Jeg vet ikke om noe sted i indre Oslofjord som er bedre egnet! Og nå har nett-vennenene også fått ansikter og orn'tlige båter! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Manito Svart 21.Juni.2005 Del på Facebook Svart 21.Juni.2005 Eiken var et flott valg. Tror det skal bli vanskelig å finne noe bedre Havnesjef Astor gjorde en førsteklasses jobb både som velkomstkomite og som partysjef. Levende musikk er alltid festlig og felles grilling kan være en flott ting gress sletta nedenfor Eiken passer vel også bra til langbord vil jeg tro Ellers vil jeg bare nok en gang takke for et vel gjenømført flott treff. Vi gleder oss allerede til neste treff på Eiken Mvh Torbjørn & Nina Sitér dette innlegget Link to post
Vega Svart 21.Juni.2005 Del på Facebook Svart 21.Juni.2005 Jeg har også stemt for samme sted og samme tid neste år. Dette treffet var noe av det mest perfekte jeg har vært med på. Bra brygger, godt i le for all slags vind, godt vertskap på pensjonatet, med muligheter både for toalett, dusj, og ikke minst frokostbuffet. Selv om det ikke ble noen langtur for meg, så er vel Eiken sånn ca midtveis mellom Oslo og Ferder, slik at alle i Oslofjordområdet har en reell mulighet til å komme, selv med saktegående båter. Jeg synes at Astor som primus motor gjorde en svært god jobb både i forkant og under treffet, og dersom han er villig synes jeg absolutt at han bør være treffsjef til neste år også. Resten av komiteen gjorde også en bra jobb, så dersom de har mulighet er jeg enig med den som sa " never change a winning team". Musikken fra Tine II var tilpasset den aldersgruppen som var representert, og med et lydnivå som også passet de fleste, så å få Tine II som "musikksjef" på neste års treff, uten KW-anlegg, vil sikkert bli bra. Det å få tak i noen partygriller (halve oljefat med strekkmetall rist) som er tent noen timer tror jeg også vil øke det sosiale samværet på en positiv måte. Det kan tenkes at Camilla kan få tak i noen slike, det må jo være positivet for henne også at hun kan organisere grill party i andre sammenhenger. Hilsen Vega Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.