stein erik olsen Startet 8.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2017 Hei.Som sagt,så vurdere jeg en Rana 20 cabin.syns selv at denne båten passer meg bra. Jeg mener denne er stor for å være bare 20 fot..2.50 bredde og 6,10 lang.Med lukket hus og bra med plass bak. Båten skal brukes til dagsturer og litt fisking. Men noe mere vet jeg ikke om disse båter.Er det noen hær inne som har/vet av slike båter? Evt om Noen i Tromsø som har slik båt,som jeg kunne fått sett på? Takker for alle svar jeg måtte få :) Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 9.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2017 Ingen som kjenner til båt typen hær? Sitér dette innlegget Link to post
LasseJ Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Hei, kjenner meget godt til denne båten. Båten er svært praktisk og god til det du beskriver (dagsturer og fisking). Båten har vært levert i flere utgaver - innenbords (seildrev), utenbords og noen få som du finner med hekkaggregat. Utvendig dekk finnes også på noen utgaver med selvlensende dekk. Båten er stødig og "trygg" i bruk. Vær obs på at versjonen med utenbordsmotor har vært levert i 2 utgaver - med og uten "sidestøtte". De første som ble laget, kunne oppleves som noe ustabil i fart og det ble derfor utviklet en form for "sidestøtte/sideflaps" som gjorde den mer stabil. Sitér dette innlegget www.pwplastservice.no Link to post
stein erik olsen Svart 12.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Hei, kjenner meget godt til denne båten. Båten er svært praktisk og god til det du beskriver (dagsturer og fisking). Båten har vært levert i flere utgaver - innenbords (seildrev), utenbords og noen få som du finner med hekkaggregat. Utvendig dekk finnes også på noen utgaver med selvlensende dekk. Båten er stødig og "trygg" i bruk. Vær obs på at versjonen med utenbordsmotor har vært levert i 2 utgaver - med og uten "sidestøtte". De første som ble laget, kunne oppleves som noe ustabil i fart og det ble derfor utviklet en form for "sidestøtte/sideflaps" som gjorde den mer stabil. Heia Takker for svar.Den båten jeg vurdere har sånne sidestøtte. Vet du om det er mye arbeid å lage selvlensende dekk? Uteplassen bak....Hvor stor er den? Sitér dette innlegget Link to post
LasseJ Svart 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 Hei, skal man lage selvlensende dekk, må man i prinsippet løfte eller senke en del av eksisterende dekk. Begge deler vil kreve forholdsvis omfattende arbeid og er ikke noe som gjøres på noen ettermiddager.Skal se om jeg finner den originale brosjyren på RANA 20 og/eller noe i vårt arkiv som har de nøyaktige målene på uteplassen. I motsatt fall kan jeg måle fysisk hos en kjenning, men da blir det ikke før til våren.... Sitér dette innlegget www.pwplastservice.no Link to post
stein erik olsen Svart 17.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2017 Ok.Da får man avvente med dette ei stund :) vet du når denne går i plan? 15 knop? Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 18.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2017 Rana 20 er en mye solgt båt, så du finner den på mange småbåthavner rundt om. Sannsynligvis er den så robust at den ligger ute hele året. Uteplassen bak overbygget, er ikke større enn ca 5 m2, men det er nok til småfiske og turer med noen passasjerer. Farten er vel litt avhengig av motor og hvor tung båten er. Tvilsom at den planer med overbygg, men de uten overbygg og med utenbordsmotor, glir lett oppå vannet. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 19.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Ikke så mange jeg har sett til nå iallefall..Regne med båten er i plan når den har 25 knop..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.