sunny 73 Startet 11.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2017 Hallo. Nå har kjerringa bestemt at hu vil ha større båt og syntes phantom 38 og f 37 virker fine og er innafor det budsjettet vi hadde tenkt og bruke. Lurer derfor på om noen har erfaring eller vet noe om disse båtene. Sjøegenskaper,forbruk,plass mm. positive og negative ting :) :) Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 11.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2017 (redigert) Bra båter begge 2 - men du får en bedre utstyrt og nyere Sealine for samme pengene som en elder Fairline. Fairline har nok hakket bedre finish som nye - og på en elder båt så holder skrog/innredning seg litt bedre på en Fairline. Bare ett tips - F37 er gode sjøbåter, men om du er lang - så har de noe lav takhøyde, F34 har faktisk bedre takhøyde. Ett annet tips, unngå begge båtene om de er utstyrt med det minste motoralternativet.... Redigert 11.Januar.2017 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 11.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2017 Phantom 38 er i all hovedsak utstyrt med det største motoralternativet 2x370 TAMD 63. Noen er og levert med CAT. Sealine har jeg ikke erfaring med men synes den virker noe lav. Mulig dette er en fordel med tanke på vindfang. Fairlinen er en større båt men som nevnt får du nok en nyere Sealine for samme pris. Er vel lite utvalg av begge typer nå. Ellers er vel både Sealine og Fairline Premiumbåter som holder seg godt. Fairlinen er ofte levert med for liten thruster foran. Ellers er Fairlinen en meget bra båt både teknisk og i litt ruskevær. Da får du igjen for tyngde og motorkraft. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2017 Kanonbåter begge to, med fordeler og ulemper på begge. Jeg har selv Phantom 38 som favoritt. Jeg synes det er for små vinduer, som hindrer oversikt underveis på Sealinen. Nyere modell er en annen sak :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Når det gjelder Fairline Phantom 38, så har jeg ikke erfaring med denne, men vil tro den er ganske lik Fairline Phantom 37. Har selv en Fairline Phantom 37 som vi er meget fornøyd med. Tung og robust båt med veldig god kvalitet både i finnish og skrog. Vår båt har 2 stk VP TAMD63P (2x370HK) som gir god fremdrift. I baugen sitter en 7 HK thruster. Hekkthruster har vi ikke, men det trenger man jo ikke når man har to aksler. Vindfang på en FB båt er stort uansett om det skiller noen cm i høyde fra båt til båt. Vår båt er forøvrig veldig godt støyisolert (og varmeisolert). Merker dette godt nå på vinteren da vi bruker båten hele året. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Uten ønske å såre noen, men jeg synes det er noe grunnleggende feil med designet på Sealine F37. Noe med proporsjoner og utforming som gjør at den ser merkelig ut på sjøen; underlig utforming av vinduer, for lavt dollbord, merkelig design på fenderlist som skrår ned i plattform akter osv. Tror det til en viss grad er med på å forklare prisforskjellene på disse båtene, foruten at Phantom 38 jo er både bredere, lengre og høyere. Tror i alle fall at en Phantom 38 vil holde seg bedre i pris og være lettere å selge igjen om noen år, delvis pga et svært vellykket design. Uansett har nok Fairline en større tilhengerskare i det norske markedet. Teknisk og kvalitetsmessig er vel disse to i omtrent samme liga, dvs veldig bra. Lykke til med valg. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Vil ikke såre noen jeg heller men å si at Fairline og Sealine er i samme liga er å ta forholdsvis hardt i Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
baatsman Svart 12.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2017 Sealine er full av smarte detaljer. Elektrisk forskyvning av sete bak, vendbar førersete på fb osv. Sealine 37 ser mer ut som hel ved en Ph 38. Når det er sagt så er Ph 38 en estetisk flott båt. Stor i størrelse. PH 43 har en flottere innredning. Men uansett, dette er valg mellom 2 bra båter. Velg den man liker best. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.