CaptainL Startet 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2017 Heisann Etter en episode med motorstopp i min nidelv 24 forrige sesong skal jeg nå montere en nødmotor på snekka. Jeg ønsker ikke å henge over akter for og styre denne, Jeg ønsker å kunne styre denne i fra styreposisjonen ombord. Gass og gir løses enkelt med at jeg har en ekstra gass/gir hendel under sete som kan tas fram ved behov. Fester denne med ett slags snap on hengsler i hylla på høyre side. Når det kommer til styringen er det litt større problem, kan ikke akkurat ha ett ekstra ratt ombord. Tenkte tanken med å koble på en styrekabel vidre fra roret og til påhengeren. Noen som har gjort noe lignende eller eventuelt har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 Trenger du styring på denne. Du har vel ror på båten? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Popeye70 Svart 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 (redigert) Kanskje et dumt spørsmål, men kan du ikke styre med båtens eget ror? [Faxen slo meg med 10 sekunder, gitt...] Redigert 13.Januar.2017 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
CaptainL Svart 13.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 Leste litt om eventuelt låse påhengeren for og bruke roret, men usikker på om jeg vil ha nok kraft til det. Tenkte ikke å bruke så alt for stor motor som nødmotor. Tenkte i første omgang å prøve med 6hk motoren som jeg har på ei jolle Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 Det går fint å styre med roret strax du har litt fart. Havnemanøvrering må du nok henge over ripa for å gjøre. Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
båt 45 Svart 13.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 hiv ut den gamle 2 eller 3 sylinderen av volvo som jeg regner med att du har og sett inn en yanmar så løser problemet seg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.