FransBjørnsson Startet 14.Januar.2017 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2017 (redigert) Hei! Skal lage selvlensende dekk i båten min. Er her snakk om en eldre Viksund 25 med en Sabb 8-10hk model G. Siden jeg skal heve dekket er det nødvendig å få forlenget spakene på motoren slik at de kommer godt over den nye dørken. Er det noen som har et godt tips for å få dette skikkelig til? Redigert 14.Januar.2017 av FransBjørnsson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 14.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2017 De spakene er jo mest bare i veien slik de står plassert. Du kan jo vurdere å kappe spakene nede ved gearet og sette på ett ledd der og ett nytt ledd ved skutesiden for deretter å føre en aksling opp til rekka med manøver hendel der. Litt jobb, med da er de snublepinnene borte og så står hendlene der du befinner deg når du fisker. Bare ett forslag. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
FransBjørnsson Svart 14.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2017 Godt forslag. Hadde tenkt å gjøre noe lignende som du snakker om, men nå skal jeg ta av overbygg og lage åpen snekke. Og dette skal gjøres så billig og enkelt som mulig. Er det mulig å ta av dagens hendler forså å feks sveise lengre stenger på og feste på igjen de gamle? Håper jeg gjør meg forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 14.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2017 Godt forslag. Hadde tenkt å gjøre noe lignende som du snakker om, men nå skal jeg ta av overbygg og lage åpen snekke. Og dette skal gjøres så billig og enkelt som mulig. Er det mulig å ta av dagens hendler forså å feks sveise lengre stenger på og feste på igjen de gamle? Håper jeg gjør meg forstått. Det bør vel gå, bortsett ifrå at eg ikkje liker tanken på å sveisa dei fast. Eg tenkjer i retning av å sveisa ein rørstump som muffe på enden av stengene, og setja skrue på tvers inn i desse muffene, so det er mulig å løysa om det eingang trengs. Eg trur ogso at eg vikke festa stengene i ein bøyle heilt oppunder sveivene, fo å gi dei litt meir styrke, at du ikkje brekker det heile om du snubler over dei. Sitér dette innlegget Link to post
FransBjørnsson Svart 14.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2017 Det bør vel gå, bortsett ifrå at eg ikkje liker tanken på å sveisa dei fast. Eg tenkjer i retning av å sveisa ein rørstump som muffe på enden av stengene, og setja skrue på tvers inn i desse muffene, so det er mulig å løysa om det eingang trengs. Eg trur ogso at eg vikke festa stengene i ein bøyle heilt oppunder sveivene, fo å gi dei litt meir styrke, at du ikkje brekker det heile om du snubler over dei. Lurt. Dette skal jeg se nærmere på! Et annet spørsmål. Om avkoblingshendelen blir hevet, kommer den ikke i veien for startsveiven? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 14.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2017 En enkel måte å lage fjernstyring på reverseringen er å montere en arm nede på reverseringsstangen, sette opp en rimelig teleflex styresnekke ved styreposisjonen og montere en standard teleflexkabel mellom disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.