Janne Fredriksen
Hoisann. En eller annen gang i mars så har jeg tydeligvis glemt å oppdatere tråden her. Masse er blitt gjort og bloggen er oppdatert så der kan dere lese helgenes oppdateringer. Men sånn fort og gæli:
Jeg har skrapa hele bunnen av Cherie. Alt av bunnstoff er borte og primer mattet ned. Ny primer og bunnstoff er lagt på og enkelte gjennomføringer og kraner er byttet. Cherie ble sjøsatt for noen få uker siden og flyter nå lykkelig rundt på vannet i bunnefjorden. Hun har til og med vært rundt Nesoddtangen en tur! I pinsen dro vi nemlig to båter på tur, både Båttolf og Cherie, ned til Oscarsborg. Det gikk(nesten) knirkefritt! Det betyr jo da så klart at vi har fått motoren til å gå også! Vi kjørte en full fiks på motoren. Det vil blant annet si oljeskift, bytte av dieselfilter, demontering og rensing av dieselpumpa og nytt eksosbend(fordi det gamle knakk rett av og sendte store mengder eksos og kjølevann inn i båten...). Jeg har fortsatt problemer med at det ved høyt turtall lekker eksos inn i båten, men jeg har ikke klart å finne ut hvorfor enda. Jeg synes også motoren blir veldig varm så skal gå over regulatoren også. Det elektriske er enda ikke på plass så det blir ikke Cherie jeg drar på langtur med nå i sommer. Jeg nyter fordelene ved at alt ombord i Båttolf fungerer litt til :-) Cherie ble forresten også polert grundig, selv om jeg ikke er helt fornøyd med resultatet. Jeg tror ikke jeg blir fornøyd før hun er nylakkert men det skjer ikke i år for å si det sånn. Jeg har også fått på plass putene og malt ferdig byssa. Nå holder jeg på å isolere kabinen og lime på ny skai. Da er jeg så godt som ferdig med årets innsats på inventaret og på utsiden gjenstår det for det meste mer vasking. Jeg må jo spare litt arbeid til senere sesonger også! Nå er det på tide å bruke båtene :-)
God sommer!